  • 1. Data: 2017-09-20 10:43:25
    Temat: JPK jako sposób likwidacji samozatrudnienia
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Może ktoś się wypowie czy dobrze rozumuję.

    Od 01.01.2018 wszyscy VAT-owcy muszą składać VAT-7(K) elektronicznie i
    wysyłać JPK. W praktyce ktoś kto ma małą DG, jest VAT-owcem i księgowość
    prowadzi na papierze, ma to wyboru:

    1. Zacząć korzystać z biura rachunkowego.

    lub

    2. Kupić jakiś program obsługujący JPK i klucz z certyfikatem
    kwalifikowanym.

    lub

    3. Zrezygnowć z bycia VAT-owcem, jeśli oczywiście rodzaj prowadzonej DG i
    roczny obrót na to pozwala.

    W tym ostatnim wypadku rezygnacji z VAT należy dokonać nie na koniec roku
    2017 a o jeden okres rozliczeniowy wcześniej, bo za pierwszy okres po
    rezygnacji trzeba będzie złożyć dodatkową deklarację VAT-7(K) dotyczącą
    korekty wymaganej przy rezygnacji. Nawet wtedy gdyby ta korekta i
    deklaracja były zerowe. Przy czekaniu z rezygnacją do końca roku będzie
    to deklaracja za styczeń (lub 1 kwartał) i musiałaby być złożona już
    elektronicznie. Prawdopodobnie nie będzie ona oznaczała konieczności
    złożenia jednocześnie JPK.

    Czy gdzieś popełniam błąd?

    W jaki sposób "podpisuje się" deklaracje VAT-7? Trzeba mieć certyfikat,
    czy wystarczy metoda uproszczona jak przy deklaracjach rocznych PIT?

  • 2. Data: 2017-09-20 12:03:08
    Temat: Re: JPK jako sposób likwidacji samozatrudnienia
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-09-20 o 10:43, jureq pisze:

    > W jaki sposób "podpisuje się" deklaracje VAT-7? Trzeba mieć certyfikat,
    > czy wystarczy metoda uproszczona jak przy deklaracjach rocznych PIT?

    Tak jak PIT
    --
    Pete

  • 3. Data: 2017-09-20 12:27:04
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > W jaki sposób "podpisuje się" deklaracje VAT-7? Trzeba mieć certyfikat,
    > czy wystarczy metoda uproszczona jak przy deklaracjach rocznych PIT?

    Program można kupić za 200-300 zł plus jakieś aktualizacje, ale jak ktoś nie
    ma smykałki do cyferek i przepisów, to sam tego nie pociągnie.

    Co do podpisu deklaracji nie mogę podać jak jest z całą pewnością
    (od zawsze używałem podpisu) ale program podpowiada mi możliwość
    autoryzacji jakąś kwotą z poprzednich deklaracji, więc pewnie da się w
    sposób uproszczony też podpisać - nie wiem tylko czy nie trzeba wcześniej
    się "autoryzować" osobiście w US (kiedyś tak było jak nie miałeś podpisu)

  • 4. Data: 2017-09-20 12:42:12
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    On Wed, 20 Sep 2017 12:03:08 +0200, Pete wrote:

    > Tak jak PIT

    Czyli to do można "bezkosztowo". Ale z tego co wiem JPK wymaga już
    certyfikatu kwalifikowanego.

  • 5. Data: 2017-09-20 14:12:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-09-20 o 12:42, jureq pisze:

    > Czyli to do można "bezkosztowo". Ale z tego co wiem JPK wymaga już
    > certyfikatu kwalifikowanego.

    podpis kwalifikowany lub podpis ePUAP

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-09-20 15:44:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jureq" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]

    >1. Zacząć korzystać z biura rachunkowego.
    >lub
    >2. Kupić jakiś program obsługujący JPK i klucz z certyfikatem

    Czyli wkrotce wszystkie.

    >kwalifikowanym.
    >lub
    >3. Zrezygnowć z bycia VAT-owcem, jeśli oczywiście rodzaj prowadzonej
    >DG i
    >roczny obrót na to pozwala.

    Jesli chodzi o JPK-VAT, to jesli sie nie myle, jest program ktory
    wygeneruje i wysle plik na podstawie pliku CSV
    http://www.mf.gov.pl/krajowa-administracja-skarbowa/
    dzialalnosc/jednolity-plik-kontrolny/-/asset_publish
    er/K4lq/content/nowa-aplikacja-kliencka-do-wysylania
    -plikow-jpk

    wiec mozesz sobie rejestr prowadzic w excelu czy nawet w vi i wysylac.

    Inne pliki JPK tez wysle, a ponieważ one sa tekstowe, mozna w edytorze
    napisac tresc, jesli nie chcesz zaplacic za stosowny na program :-P

    J.

  • 7. Data: 2017-09-20 18:13:16
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jak się obecnie rezygnuje z bycia vatowcem (spółka bez zatrudnienia ani obrotu idąca
    do likwidacji, no ale te upierdliwe "zerowe" deklaracje)?
    US nie umie odpowiedzieć na pytania, czy zmienił status z urzędu.

    -----