eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej › Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    Date: Fri, 6 Dec 2002 22:22:08 +0100

    > Jak masz kogoś w miarę kompetentnego to są to ledwie 2..3 papiery
    > na umowę (sama umowa, rachunek i *ew.* PIT-4, mimo że
    > zdaniem sporej części grupowiczów zbędny. Objaśniam że
    > ja składam z prostego powodu: kartka papieru wychodzi
    > taniej niż 2 telefony :> a PIT-5 i tak składam, więc...)
    > no i raz na rok PIT-8cos_tam.

    OK.
    Myslalem, ze musze jeszcze palacic jakis ZUS
    za osobę, którą zatrudniam na umowe zlecenia lub i dzielo.
    Ale to chyba zelezy czy ta osoba ma gdzies normalny etat czy nie ma?

    No, ale skoro ZUS odpada, to widze, ze zatrudnienie kogos
    na umowe wcale nie musi byc dla mnie takie niekorzystne finansowo :-)

    > Najzdrowiej dla ciebie będzie wystawiać faktury, z tym że są różne
    > dziwne limity; ponieważ nie mam ich "w głowie" proponuję żebyś
    > zajrzał do archiwum grupy (z hasłem kasa|kasy|kasę|kasą fiskalna|....)
    > lub ustawy - a mniej więcej to tak:
    > - obrót <40000 (i nie wiem czy nie mniej w 1. roku)
    > - nie więcej niż 20 "ludków"/rok
    > - nie więcej niż 50 faktur/rok
    > Zastrzegam że konkretnych wartości nie pamiętam :|

    Nie wazne. I tak zadnej z nich nie przekroczyłbym.

    > Dane osobowe...hm, może być bez NIPu (to pewne), ale
    > imię i nazwisko/adres *chyba* powinny być....

    Hmm... mysalem, ze NIP to podstawowa rzecz na fakture VAT.

    > Rachunków uproszczonych nie ma już od 2000r.

    To czemu w sklepach wciaz sie mnie pytaja, czy chce
    fakture czy paragon?
    (Wychodzi na to, ze paragon to nie to samo co rach. uproszczony.
    Niech zgadne ........... paragon jest wtedy gdy jest kasa fiskalna, tak?).

    > Sklep ma kasę. Nie polecam dla pięciu klientów/rok !
    > W całości podzielam zdanie Iwony, m.in.:
    > - wbrew oszczerczym sugestiom ;) nie jestem zwolennikiem
    > wyrzucania pieniędzy, nawet jeśli połowę wartości kasy
    > odliczysz sobie od podatku
    > - zajmuje miejsce; to już lepiej sobie coś pożytecznego
    > w tym miejscu postawić :]
    > - musisz pilnować dziennego raportu

    No przeciez ja nie chce zadnej kasy. :-)
    Balem sie tylko, ze bede zmuszony ją mieć.

    > A nie może jej sobie skasować ??

    Mialem na mysli fikcyjną... :-)

    > Hm.... Za usługę ? Podejrzenie o dumping ? ;)

    Nie, podejrzenie o fikcyjnosc :-)

    > Też wolałbym nie mieć problemów - ale IMHO da się bez *łamania*
    > prawa... A to że w sumie "nie chcem ale muszem" - to "świadczem"
    > czasem jaką usługę. Da się przeżyć... IMHO !

    Zaraz.... momet....... to te przepisy, ktore wymuszaja swiadczenie dla ludu,
    obowiazuja JUZ, a nie od 2003?
    Jestem niemal pewny, ze od nowego, bo chyba nawet tytul albo podtytul
    w Gazienie Prawnej brzmial jakos tak "Dzis w firmie, od nowego roku
    osobiscie",
    czy cos takiego.....

    Dzieki,

    Latet