eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej › Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    Date: Sat, 7 Dec 2002 00:25:13 +0100

    On Fri, 6 Dec 2002, Latet wrote:
    [...um.o dzieło...]
    >+ OK.
    >+ Myslalem, ze musze jeszcze palacic jakis ZUS
    >+ za osobę, którą zatrudniam na umowe zlecenia lub i dzielo.
    >+ Ale to chyba zelezy czy ta osoba ma gdzies normalny etat czy nie ma?

    Nie. ZUS płacisz przy umowie zlecenia !
    Nie płacisz przy umowie o dzieło, *chyba* że to twój pracownik
    lub pracuje na rzecz swojego pracodawcy (jeśli ty weźmiesz
    wykonanie czegoś-tam dla firmy X i zatrudnisz na UoD
    pracownika firmy X - to tak, masz ZUS na głowie).

    >+ No, ale skoro ZUS odpada, to widze, ze zatrudnienie kogos
    >+ na umowe wcale nie musi byc dla mnie takie niekorzystne finansowo :-)

    Nie jest. Jak mało zarabia ("do 19%") to nawet się ucieszy
    jak 1 % zwrotu podatku dostanie :)
    [...]
    >+ > Dane osobowe...hm, może być bez NIPu (to pewne), ale
    >+ > imię i nazwisko/adres *chyba* powinny być....
    >+
    >+ Hmm... mysalem, ze NIP to podstawowa rzecz na fakture VAT.

    Nie dotyczy "ludzi z ulicy" Przeczytaj archiwum lub
    (najlepiej) rozporządzenie ds. faktur VAT (ale się
    znęcam... trudno, dura lex - sed lex - czy jakoś tak !)
    [...]
    >+ (Wychodzi na to, ze paragon to nie to samo co rach. uproszczony.

    ...będę z ciebie jeszcze księgowi :)

    >+ Niech zgadne ........... paragon jest wtedy gdy jest kasa fiskalna, tak?).

    Tak. Paragon *fiskalny*. Bo nieVATowiec może wystawiać
    paragony zwykłe - nawet taką samą kasą, ale niekoniecznie
    sfiskalizowaną.
    [...]
    >+ > >+ > np, strony www, ktorą wykonałem dla niego?
    >+ >
    >+ > A nie może jej sobie skasować ??
    >+
    >+ Mialem na mysli fikcyjną... :-)

    Fikcyjne kasowanie strony WWW ;) -:O !
    [...]
    >+ > Też wolałbym nie mieć problemów - ale IMHO da się bez *łamania*
    >+ > prawa... A to że w sumie "nie chcem ale muszem" - to "świadczem"
    >+ > czasem jaką usługę. Da się przeżyć... IMHO !
    >+
    >+ Zaraz.... momet....... to te przepisy, ktore wymuszaja swiadczenie dla ludu,
    >+ obowiazuja JUZ, a nie od 2003?

    Przepisu które *pozwalają* dokopać podatnikowi są już od lat.
    To co czytasz w artykule to nie fikcja - to opisy prawdziwych
    wyroków, AFAIK. Po których "potraktowani" wygladali niszczególnie...
    Popatrz na daty wyroków... '97, '99...
    Przepisy które *nakazują* dokopać podatnikowi - rzeczywiście
    "wchodzą".

    >+ Jestem niemal pewny, ze od nowego, bo chyba nawet tytul albo podtytul
    >+ w Gazienie Prawnej brzmial jakos tak "Dzis w firmie, od nowego roku
    >+ osobiscie",
    >+ czy cos takiego.....

    Coś takiego. Ale formalnie rzecz biorąc taką sprawę możesz
    IMHO przegrać również dziś. Owszem, jest szansa że nie przegrasz...

    Pozdrowienia, Gotfryd