eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej › Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    Date: Sat, 7 Dec 2002 23:18:17 +0100

    On Sat, 7 Dec 2002, Latet wrote:
    [...]
    >+ No to moze spytam odwrotnie, zeby juz miec pelna jasnosc:
    >+ kiedy na pewno nie place za niego ZUS?
    >+ - Jesli jest to umowa o dzielo, gosc ma gdzies juz etat,
    >+ a ja zlecam mu "na dzielo" cos niezwiazanego z jego firmą, tak?

    AFAIK tak.

    >+ Nawiasem:
    >+ Kiedy nie moge zlecic "na dzielo", a musze "na zlecenie" ???

    A weź sobie KC dla odmiany :] (no... ...śćset artykułów
    lub więcej :[) poszukaj rozdziału o UoD i UZ.
    Podstawowe własności UoD:
    - ściśle określony efekt końcowy (dzieło)
    - określony termin
    - zapłata za wykonanie
    j.w. dla UZ - jest tak że to "czynność prawna", ale "również
    inne umowy" (spełniające warunki):
    - określona usługa
    - określony czas pełnienia
    - staranność wykonania (a NIE efekt końcowy)

    Takiej sprzątaczce to IMHO trzeba by wyznaczyć dopuszczalny
    poziom zanieczyszczeń (w mg/m^2) żeby to było "dzieło" ;>
    [...]
    >+ Ale w koncu nowelizacja ktorej ustawy zawiera sedno sprawy?

    Przecież pisałem :( !
    1. Kodeks Pracy - zajrzyj na infor.pl, bo już obowiązuje;
    jest mowa że jak coś "jest podobne to pracy" to to jest praca.
    2. UoPDoOF - ale to ma dopiero wejść, nie wiem na jakim
    etapie legislacynym jest. Zdaje się że zapis brzmi jakoś
    tak że realizacja umów "osobistych" nie może być zaliczona do DG.
    Jak ktoś ma pod ręką to również poproszę... !

    Pozdrowienia, Gotfryd