eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej › Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    Date: Sun, 8 Dec 2002 20:02:03 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:12581-1039248249@h126-ursus126.spray.net.pl...
> [...]

    Zacząłem posty czytac z góry do dołu a "to" pamiętałem z twoich pierwszych
    postów :) stąd te powtórzenia

    > Pisanie artykulow dla ludnosci cywilnej to na kilometr pachnie fikcją.
    > Dlatego - przedefiniuję się na uslugi webmasterskie.

    IMO, usługi informatyczne daja większa możliwość wykazania sie na rzecz
    ludności i można pod to podciągnąc: instalowanie i dostrajanie systemu
    Windows, konserwacja systemu operacyjnego, instalowanie i konfigurowanie
    oprogramowania (to są tytuły do faktur :) np. gry którą tatuś (wzorowy
    przykład "ludności":) zakupił
    synkowi

    Ja jednak mam poważne watpliwości czy tak nalezy stawiac sprawę, są
    przecież
    usługi którymi ludność nie będzie nigdy zainteresowana czy można wymagac
    "świadczenia/wykonywania" tych samych usług co dla firm lub osób fizycznych
    prowadzących DG także dla ludności w przypadku własnie dziennikarstwa,
    fotoreporterstwa czy naprawa i konserwacja bankomatów .... zresztą nikt
    przeciez nie ogranicza dostępu "ludności" do świadzczonych przez siebie
    usług ale tez nie może zmuszać tych ostatnich do zakupu. Mi to pachnie
    kolejnym bublem prawnym. Problem może być z ludźmi którzy kiedyś byli na
    etacie a teraz, gdy maja własną DG, jedynym ich usługobiorca jest poprzedni
    pracodawca i tylko jemu wystawia faktury (i to regularnie, co miesiąc a
    może u niego pracuje:). W Twoim przypadku, gdybyś usługi dz-fot świadczył
    tylko dla firm, ale kilku róznych redakcji, czy agencji prasowych to
    "ludność" i obawy o posądzenie o działalność osobistą można sobie imo
    darować.

    > Jesli to prawda, ze do jakis limitow obrotow i liczby klientow
    > kasa nie ejst wymagana, to na pewno tych limitow nie przekrocze.

    Tylko czy to nie jest tak ze te limity będą stopniowo obniżane ? (nie wiem,
    pytam ale pamiętam jak szybko obnizono limit na oVATowanie i ile ludzi w to
    wpadło niechcący a zaraz potym usłyszałem o zamiarze obniżenia do 2k) czy
    np. nie będa tez wprowadzone w najblizszym czasie dla wszystkich ? (vide:
    obroty taksówkarzy a obowiązaek instalowania kas w
    taksówkach i ich ostanie protesty ...hmm ?).
    Pytanie zasadnicze: gdzie podczas deszczu będzie rynna ? ;)

    Sark