eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiRe: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej › Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak bezpiecznie swiadczyc uslugi dla ludnosci cywilnej
    Date: Thu, 26 Dec 2002 21:37:37 +0100
    Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

    From: "Xena" <t...@l...com.pl>
    Sent: Thursday, December 26, 2002 8:17 PM

    > Możesz troszkę jaśniej na ten temat?
    > Czy wycena nieruchomości jest usługa niematerialną?

    IMO nie jest, jest jak najbardziej niematerialna tak samo jak oceny,
    ekspertyzy, projekty ..
    czyli według poniższego załącznika nr 1:
    "4. Świadczenie usług niematerialnych, z wyłączeniem usług hotelarskich i
    turystycznych."
    i to niezależnie czy dla ludności czy dla firm

    > Bo straszą mnie kasą fiskalną i już sama nie wiem...
    > Albo mnie gdzies przekieruj...
    > A poza tym to wesołych ;-)
    > Pozdrówka
    > Tatiana

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2001 r. w sprawie kas
    rejestrujących
    2001 Dz. U. Nr 151 poz. 1711
    wydany dnia: 27 grudnia 2001 r.
    stan prawny: obowiązuje
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/1711.htm

    "Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2001 r.
    (poz. 1711)

    Załącznik nr 1

    WYKAZ CZYNNOŚCI ZWOLNIONYCH DO DNIA 31 GRUDNIA 2002 R. Z OBOWIĄZKU
    EWIDENCJONOWANIA PRZY ZASTOSOWANIU KAS REJESTRUJĄCYCH

    1. Sprzedaż towarów i świadczenie usług na rzecz pracowników podatnika.

    2. Świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą w
    formie indywidualnych gospodarstw rolnych, o ile łącznie zostaną spełnione
    następujące warunki:1)

    1) każda sprzedaż usługi dokonana przez podatnika jest dokumentowana
    fakturą, w której zawarte są m. in. dane identyfikujące odbiorcę oraz jego
    podpis,

    2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży usług, o których mowa w
    pkt 1, w 2001 r. nie przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych usług
    w tym okresie była mniejsza niż 20.2)

    3. Sprzedaż nieruchomości, sprzedaż towarów w systemie wysyłkowym (pocztą
    lub przesyłkami kurierskimi) oraz świadczenie usług, za które to czynności
    zapłata w całości następuje za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek
    bankowy podatnika, z wyłączeniem płatności dokonywanych czekiem, bankową
    kartą płatniczą lub kredytową, przy czym z dowodów tych jednoznacznie
    wynika, jakiej konkretnie transakcji zapłata dotyczyła.1) 3)

    4. Świadczenie usług niematerialnych, z wyłączeniem usług hotelarskich i
    turystycznych.

    5. Sprzedaż dokonywana przy użyciu urządzeń służących do automatycznej
    sprzedaży towarów, z wyjątkiem sprzedaży paliw płynnych.

    6. Przyjmowanie przez rewizorów należności związanych z wykonywaniem usług
    przewozu osób, a w przypadku transportu kolejowego - również przez
    konduktorów.

    7. Świadczenie usług finansowych, pocztowych i kurierskich,
    telekomunikacyjnych, dostaw wody i ciepła, gazu przewodowego, energii
    elektrycznej, usług odprowadzania i oczyszczania ścieków, usuwania śmieci i
    nieczystości, usług kominiarskich, a także innych usług komunalnych
    materialnych, z wyłączeniem sprzedaży gazu płynnego oraz usług w zakresie
    prania, chemicznego czyszczenia i farbowania, prasowania i maglowania oraz
    przewozu osób i ładunków taksówkami osobowymi i bagażowymi.

    8. Usługi weterynaryjne oraz usługi związane z chowem i hodowlą zwierząt.

    9. Sprzedaż biletów komunikacji lotniczej.

    10. Czynności wymienione w art. 2 ust. 2 i 3 ustawy."

    a w ustawie o podatku VAT

    " Art. 2. 1. Opodatkowaniu podlega sprzedaż towarów i odpłatne świadczenie
    usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

    2. Opodatkowaniu podlega również eksport i import towarów lub usług.

    3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również do:

    1) świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby
    reprezentacji i reklamy,

    2) przekazania przez podatnika towarów oraz świadczenia usług na potrzeby
    osobiste podatnika, wspólników, udziałowców, akcjonariuszy, członków
    spółdzielni i ich domowników, członków organów stanowiących osób prawnych,
    członków stowarzyszenia, a także zatrudnionych przez niego pracowników oraz
    byłych pracowników,

    3) zamiany towarów, zamiany usług oraz zamiany usługi na towar i towaru na
    usługę,

    3a) wydania towarów lub świadczenia usług w zamian za wierzytelności,

    3b) wydania towarów lub świadczenia usług w miejsce świadczenia
    pieniężnego,

    3c) dostarczenia produktów rolnych na podstawie umowy kontraktacji,

    4) darowizn towarów nie wymienionych w pkt 2,

    5) świadczenia usług, o których mowa w ust. 1, bez pobrania należności,

    5a) wydania towarów lub świadczenia usług w zamian za czynności nie
    podlegające opodatkowaniu,

    6) towarów, o których mowa w art. 6a.

    4. Czynności określone w ust. 1-3 podlegają opodatkowaniu niezależnie od
    tego, czy zostały wykonane z zachowaniem warunków oraz form określonych
    przepisami prawa."

    Na ten przykład jest też i tutaj o niematerialnych
    http://www.google.pl/search?hl=pl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&
    q=kas+fiskalnych+%2Bobo
    wi%C4%85zek&lr=lang_pl

    "Kto nie musi kupić kasy

    Do 31 grudnia 2002 r. Minister Finansów zwolnił z obowiązku
    ewidencjonowania:
    podatników opłacających podatek dochodowy w formie karty podatkowej,
    wymienionych w par.4 ust.1 pkt. 1 Rozporządzenia,
    podatników świadczących:
    usługi łączności,
    usługi komunalne materialne, z wyłączeniem:
    sprzedaży gazu płynnego,
    usług w zakresie prania, chemicznego czyszczenia i farbowania oraz
    prasowania i maglowania, przewozu taksówkami osób i ładunków,
    ___usługi niematerialne___, z wyłączeniem usług hotelarskich i
    turystycznych,
    jeżeli udział wartości ww. usług w 2001 r. był wyższy od 70% ogólnego
    obrotu podatnika na rzecz osób fizycznych nie prowadzących działalności
    gospodarczej.
    Minister Finansów zwolnił też z obowiązku ewidencjonowania niektóre
    czynności, wyszczególnione w Załączniku nr 1 Rozporządzenia. "
    ---
    Pozdrawiam
    Sark