    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak dokonać bezpodatkowej darowizny dziecku?
    Date: Wed, 27 May 2009 18:20:50 +0200

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > Część rzeczy była jasna - w przypadku nieruchomości, bo idą przez
    > notariusza, część się wyjaśniła po drodze, w przypadku darowizny
    > notarialnej znaczy, jak było za czasów "przed zwolnieniem" dla

    Ale czy sie da zalapac na zwolnienie z podatku czy nie, to dalej nie
    wiem. Jesli tak, to jak, a jesli nie, to czy sie tym rzecznik czegos
    tam jeszcze nie zajmuje (gina w wypadku rodzice, zostawiaja spadek i
    18-letni syn podatku od swojej polowy nie placi, a 16-letni brat musi
    zaplacic?)...

    > darowizn pieniężnych (znaczy kto i z jakich pieniędzy miał zapłacić
    > podatek) pewnie nikomu nie będzie się chciało dochodzić :),
    > a jak chodzi o samo rozporządzanie pieniędzmi "dla dziecka"
    > to widzę poważny problem dla opiekuna - nie bez powodu wspomniałem
    > o Banku Staropolskim, dowodem na to że bankructwo nawet niemałego
    > banku to nie teoria.
    > Dziecko dostało pół miliona, opiekun wpłacił do banku, dziecko
    > dorasta i chce tych pieniędzy...

    Ten problem istnial od zawsze i tez jakos byl rozwiazywany...

    MJ