eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Jak kupić materialy przed podpisaniem umowy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2008-03-12 08:39:08
    Temat: Jak kupić materialy przed podpisaniem umowy?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Będę miał dość dużą robotę w czasie wakacji, remont, ukladnanie płytek w
    pewnej instytucji. Wprawdzie to przetarg ale w zeszłym roku sie udało
    wygrać. Chciałbym kupić teraz płytki, szukać narzędzi. Tylko że nie bardzo
    moge to w tej chwili w koszty wrzucić bo umowy przeciez nie mam. Moge to
    wpisać w materiały do sprzedaży, które bede miał w magazynie. Tylko jak je
    potem przenieść w koszty? Zrobić jakiś DW i napisac ile płytek użyte do
    remontu i wpisac w koszty? Jestem na vacie wiec w zakupu wpisze normalnie a
    w sprzedaży bedzie na fakturze. Dobrze myśle?



  • 2. Data: 2008-03-12 08:59:19
    Temat: Re: Jak kupić materialy przed podpisaniem umowy?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ZS pisze:
    > Będę miał dość dużą robotę w czasie wakacji, remont, ukladnanie płytek w
    > pewnej instytucji. Wprawdzie to przetarg ale w zeszłym roku sie udało
    > wygrać. Chciałbym kupić teraz płytki, szukać narzędzi. Tylko że nie bardzo
    > moge to w tej chwili w koszty wrzucić bo umowy przeciez nie mam. Moge to
    > wpisać w materiały do sprzedaży, które bede miał w magazynie. Tylko jak je
    > potem przenieść w koszty? Zrobić jakiś DW i napisac ile płytek użyte do
    > remontu i wpisac w koszty? Jestem na vacie wiec w zakupu wpisze normalnie a
    > w sprzedaży bedzie na fakturze. Dobrze myśle?


    Z opisu wnioskuję że nie jestem w stanie wywnioskować jaki rodzaj
    ewidencji prowadzisz - pełną księgowość czy PKPiR.


    Maddy

    --
    *** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813


  • 3. Data: 2008-03-12 22:16:11
    Temat: Re: Jak kupić materialy przed podpisaniem umowy?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Mar 2008, ZS wrote:

    > Będę miał dość dużą robotę w czasie wakacji, remont, ukladnanie płytek w
    > pewnej instytucji. Wprawdzie to przetarg ale w zeszłym roku sie udało
    > wygrać. Chciałbym kupić teraz płytki, szukać narzędzi. Tylko że nie bardzo
    > moge to w tej chwili w koszty wrzucić bo umowy przeciez nie mam.

    wKF: oprócz pytania Maddy mam komentarz: a co ma "manie umowy" do
    prawa zaliczenia wydatku w koszty?
    Definicję z art.22 UoPDoOF (i odpowiednika z oOP) znasz?

    Może rzucę przykładem w postaci retorycznej: taki kioskarz, jak towar
    kupuje, to ma już pozawierane umowy z klientami, na zapałki, gazety,
    ołówki i szczoteczki do zębów? ;)

    Owszem, to *kiedy* ma prawo zaliczyć w koszty zależy od rodzaju
    prowadzonych rozliczeń (stąd pytanie Maddy czy KPiR czy PK)
    tudzież czy "efektywnie" w tych kosztach zostanie zalezy od
    uzyskania przychodu (lub zajścia zdarzenia pozwalającego
    wydatek w KUP pozostawić lub zaliczyć, mimo nieuzyskania).

    Ale sama UMOWA na to nijak przecież nie wpływa!

    FYI: faktura, rachunek czy paragon *nie są* dowodami ZAWARCIA umowy.
    Są dowodami jej WYKONANIA... (a przynajmniej oświadczeniem jednej
    ze stron, że tak uważa).
    Żeby ktoś nie próbował mnie napaść tezą że "przecież jak mam
    fakturę"... ;)

    pzdr, Gotfryd


  • 4. Data: 2008-03-22 07:51:28
    Temat: Re: Jak kupić materialy przed podpisaniem umowy?
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    > Z opisu wnioskuję że nie jestem w stanie wywnioskować jaki rodzaj
    > ewidencji prowadzisz - pełną księgowość czy PKPiR.
    PKPiR
    I pytanie. Czy moge kupic płytki zaksiegowac do materiałów do sprzedazy a
    potem dać to w KUP robiąc DW.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1