-
1. Data: 2008-03-12 08:39:08
Temat: Jak kupić materialy przed podpisaniem umowy?
Od: "ZS" <a...@w...pl>
Będę miał dość dużą robotę w czasie wakacji, remont, ukladnanie płytek w
pewnej instytucji. Wprawdzie to przetarg ale w zeszłym roku sie udało
wygrać. Chciałbym kupić teraz płytki, szukać narzędzi. Tylko że nie bardzo
moge to w tej chwili w koszty wrzucić bo umowy przeciez nie mam. Moge to
wpisać w materiały do sprzedaży, które bede miał w magazynie. Tylko jak je
potem przenieść w koszty? Zrobić jakiś DW i napisac ile płytek użyte do
remontu i wpisac w koszty? Jestem na vacie wiec w zakupu wpisze normalnie a
w sprzedaży bedzie na fakturze. Dobrze myśle?
-
2. Data: 2008-03-12 08:59:19
Temat: Re: Jak kupić materialy przed podpisaniem umowy?
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
ZS pisze:
> Będę miał dość dużą robotę w czasie wakacji, remont, ukladnanie płytek w
> pewnej instytucji. Wprawdzie to przetarg ale w zeszłym roku sie udało
> wygrać. Chciałbym kupić teraz płytki, szukać narzędzi. Tylko że nie bardzo
> moge to w tej chwili w koszty wrzucić bo umowy przeciez nie mam. Moge to
> wpisać w materiały do sprzedaży, które bede miał w magazynie. Tylko jak je
> potem przenieść w koszty? Zrobić jakiś DW i napisac ile płytek użyte do
> remontu i wpisac w koszty? Jestem na vacie wiec w zakupu wpisze normalnie a
> w sprzedaży bedzie na fakturze. Dobrze myśle?
Z opisu wnioskuję że nie jestem w stanie wywnioskować jaki rodzaj
ewidencji prowadzisz - pełną księgowość czy PKPiR.
Maddy
--
*** Stosujesz sie do powyższych teorii na własną odpowiedzialność ***
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID m...@e...com.pl
GG: 5303813
-
3. Data: 2008-03-12 22:16:11
Temat: Re: Jak kupić materialy przed podpisaniem umowy?
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 12 Mar 2008, ZS wrote:
> Będę miał dość dużą robotę w czasie wakacji, remont, ukladnanie płytek w
> pewnej instytucji. Wprawdzie to przetarg ale w zeszłym roku sie udało
> wygrać. Chciałbym kupić teraz płytki, szukać narzędzi. Tylko że nie bardzo
> moge to w tej chwili w koszty wrzucić bo umowy przeciez nie mam.
wKF: oprócz pytania Maddy mam komentarz: a co ma "manie umowy" do
prawa zaliczenia wydatku w koszty?
Definicję z art.22 UoPDoOF (i odpowiednika z oOP) znasz?
Może rzucę przykładem w postaci retorycznej: taki kioskarz, jak towar
kupuje, to ma już pozawierane umowy z klientami, na zapałki, gazety,
ołówki i szczoteczki do zębów? ;)
Owszem, to *kiedy* ma prawo zaliczyć w koszty zależy od rodzaju
prowadzonych rozliczeń (stąd pytanie Maddy czy KPiR czy PK)
tudzież czy "efektywnie" w tych kosztach zostanie zalezy od
uzyskania przychodu (lub zajścia zdarzenia pozwalającego
wydatek w KUP pozostawić lub zaliczyć, mimo nieuzyskania).
Ale sama UMOWA na to nijak przecież nie wpływa!
FYI: faktura, rachunek czy paragon *nie są* dowodami ZAWARCIA umowy.
Są dowodami jej WYKONANIA... (a przynajmniej oświadczeniem jednej
ze stron, że tak uważa).
Żeby ktoś nie próbował mnie napaść tezą że "przecież jak mam
fakturę"... ;)
pzdr, Gotfryd
-
4. Data: 2008-03-22 07:51:28
Temat: Re: Jak kupić materialy przed podpisaniem umowy?
Od: "ZS" <a...@w...pl>
> Z opisu wnioskuję że nie jestem w stanie wywnioskować jaki rodzaj
> ewidencji prowadzisz - pełną księgowość czy PKPiR.
PKPiR
I pytanie. Czy moge kupic płytki zaksiegowac do materiałów do sprzedazy a
potem dać to w KUP robiąc DW.