    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak legalnie sprzedać taki komputer?
    Date: Sat, 10 May 2008 22:15:28 +0200

    On Fri, 9 May 2008, Latet wrote:
    [...komuś...]

    > No wiem, ze masz rację, ale jakoś się boję sprzedać
    > z vatem "ZW" np. dysk twardy, ktory kupiłem z vatem 22%.
    > Wolę na zimne dmuchać i rozpisać to osobno.

    A może być tak w końcu wstawił sobie do kalendarza pozycję: "przeczytać
    tę f...ine ustawę o VAT"? ;)
    Coś na trawienie (odmiany różnych napojów "cola" mogą być, kwas
    ortofosforowy dobrze trawi), jakaś rzecz trudna do zniszczenia pod
    ręką (żeby było czym rzucać po napotkaniu kolejnego "wynalazku"
    ustawodawcy), jeszcze coś niezdrowego w rodzaju chipsów do przegryzania
    i heja... ;)
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 43
    1. Zwalnia się od podatku:
    1) usługi wymienione w załšczniku nr 4 do ustawy;

    2) dostawę towarów używanych, z zastrzeżeniem [...] pod warunkiem
    że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało dokonujšcemu ich
    dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego [...]
    2. Przez towary używane, o których mowa w ust. 1 pkt 2, rozumie się:
    2) pozostałe towary, z wyjštkiem gruntów, których okres używania przez
    podatnika dokonujšcego ich dostawy wyniósł co najmniej pół roku.
    6. Zwolnienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, nie stosuje się do dostawy
    towarów wymienionych w ust. 2 pkt 1, jeżeli przed wprowadzeniem ich do
    ewidencji œrodków trwałych lub w trakcie użytkowania wydatki poniesione
    przez podatnika na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartoœci poczštkowej, a podatnik:

    1) miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
    naliczonego od tych wydatków;
    2) użytkował te towary w okresie krótszym niż 5 lat w celu wykonywania
    czynnoœci opodatkowanych.
    ---

    Mam oczywiście standardowe pytaie, czy w rozumieniu ust.6 ustawodawca
    w odniesieniu do 6.1 wobec 6.2 miał na myśli relację "i" czy relację
    "lub", może ktoś ma jakieś wyjaśnienie pod ręką.
    Mi w 1. przybliżeniu wychodzi "i" (czyli jeśli używano przez 5 lat
    to zwolnienie i tak jest).

    > Choć szczerze mówiąc to wszystko już mnie tak zdołowało,
    > że go chyba w ogóle nie sprzedam - wsadzę do szafy i niech gnije.

    IMVHO przesadzasz :)

    pzdr, Gotfryd