    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak moze wygladac numer NIP?
    Date: 15 Dec 2004 09:33:02 GMT
    Sender: b...@p...onet.pl@ary2.internetdsl.tpnet.pl

    Użytkownik Lesio5 l...@w...pl ...

    > Przypadkowo wiem nieco o bazach danych stosowanych w skarbowosci, jak
    > równiez w procedurach tam obowiazujacych.
    > Ten sam NIP 2 podatnikow to urban legend.
    > Problem moze wystapic wylacznie w przypadku:
    > - padniecia bazy danych
    > - odtworzenia bazy z kopii awaryjnej
    > - niezastosowania procedury postepowania z dokumentami papierowymi po
    > odtworzeniu bazy
    >
    > Przypadek taki jest wiec mozliwy, ale jego prawdopodobienstwo szacuję
    > na setne promila. A wykrycie bledu powinno nastapic max po miesiacu -
    > przy otrzymaniu 1 podwójnej deklaracji.

    dokladnie, ten sam numer nip musiałby wydac ten sam urzad skarbowy a to
    jest wielce nieprawdopodobne i mogłoby miec miejsce tylko w przypadku
    jakiejs awarii bazy danych.

    > Trudniejszym przypadkiem byl natomiast przypadek odwrotny -
    > rejestrowanie sie tej samej osoby z kilkudziesiecioma NIPami w róznych
    > urzedach skarbowych (aby wielokrotnie odzyskac podatek) ale i z tym
    > sobie poradzono.

    Dokladnie, przyznam ze widziałem osoby które m iałby po 3 numery NIP ale
    kilkadziesiat? Takiego przypadku nie widziałem. Oczywiscie nie przesadzam
    ze nie było takiego przypadku. Jakis czas temu stworzono centralny rejestr
    podatników, ale nie wiem czy sa tam tylko osoby fizyczne czy równiez
    organizacje wszelkie typu.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")