    From: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak przestać być VATowcem?
    Date: Wed, 12 Mar 2003 14:45:25 +0100
    Sender: j...@p...onet.pl@mdaczewski.it.usr.onet.pl

    In article <1...@n...onet.pl>,
    f...@p...onet.pl says...
    > Witam!
    >
    > Mój ojciec prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Kilka lat temu
    przekroczył 80000 euro obrotu
    > i został VATowcem. W tym roku jednak ma bardzo niskie dochody, rzędu 1500 zł i po
    zapłaceniu ZUSu,
    > podatku dochodowego i VATu zostają mu jakieś nędzne grosze.
    > Pytanie jest takie: co ma zrobić, żeby już nie być VATowcem?

    A ja zadam pytanie - jakie oszczednosci wynikna z niebycia VATowcem? bo
    jak dla mnie to wlasnie bycie jest pewnego rodzaju oszczednoscia.

    1. Wzrosna koszty (bo nie bedzie mozna odliczac VAT)
    2. Uslugi beda co prawda tansze, ale (to zalezy od branzy) moze sie
    okazac ze klientow mniej. Poza tym cena pewnie spadnie wlasnie o ten
    podatek VAT, czyli tak naprawde nic sie nie zmieni. No chyba ze chcecie
    ceny zostawic takie same ale juz bez VATu.

    Jak dla mnie ucieczka od VAT nie daje zadnych oszczednosci.

    > Z tego, co wiem, musiałby się przez 3 kolejne lata wykazać niskimi obrotami,
    > żeby mógł zostać zwolniony. Wymyśliłam, że może zamknąć firmę i otworzyć nową,
    > ale znajoma pracująca w US stwierdziła, że to nic nie da, że w tej nowej firmie
    > i tak będzie płacił VAT. Czy to prawda?

    Tak, pozostaje to przy osobie w tym przypadku, bo to osoba jest
    platnikiem VAT.

    K.