  • 1. Data: 2007-04-18 19:38:56
    Temat: Jak rozliczyć stratę z papierów wartościowych?
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    Krótki opis sytuacji:
    Pracuję na etacie- otrzymałem od pracodawcy PIT-11/8B. Po wprowadzeniu
    wszystkich pozycji do PIT-37 wychodzi mi różnica (nadpłata) w wysokości 1zł-
    czyli teoretycznie tyle powinienem dostać zwrotu z US.
    Dodatkowo z biura maklerskiego otrzymałem PIT-8C wg którego za zeszły rok
    poniosłem stratę w wysokości ok 2tys zł.
    I moje pytanie - jak rozliczyć tę stratę? Jak ująć jąw PIT-37? Czy jest taka
    możliwość? Czy jest możliwość że przy odpowiednim jej wykazaniu dostanę
    jakieś pieniążki z US?

    Pozdr, Leo

  • 2. Data: 2007-04-18 19:45:41
    Od: piotr <p...@o...eu>

    Leo napisał(a):
> [...]
    > możliwość? Czy jest możliwość że przy odpowiednim jej wykazaniu dostanę

    do akcji to jest pit-38

  • 3. Data: 2007-04-18 19:49:57
    Od: piotr <p...@o...eu>

    piotr napisał(a):

    > do akcji to jest pit-38

    tu masz więcej o tym
    http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,405370
    7.html
    w szczególności ciebie dotyczy pkt. 9 i 10

  • 4. Data: 2007-04-18 20:02:59
    Od: "Leo" <i...@w...pl>

    Użytkownik "piotr" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

    > tu masz więcej o tym
    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,405370
    7.html
    > w szczególności ciebie dotyczy pkt. 9 i 10

    10. W przypadku, gdy w danym roku podatkowym poniosłeś stratę, będziesz mógł
    sobie o jej wysokość obniżyć dochód uzyskany w najbliższych kolejno po sobie
    następujących pięciu latach podatkowych. Ale uwaga - wysokość obniżenia w
    poszczególnych latach nie będzie mogła przekroczyć 50 proc. kwoty tej
    straty.

    Czyli wg tegu punktu jedyne co mogę to to co zrobiłem-czyli w pit-38
    wykazałem stratę i tyle na ten rok?

    Czyli jeśli w przyszłym roku wykażę zysk (przykładowo 2tys zł) to o połowę
    obecnej straty (czyli 1tys zł) będę mógł obniżyć swój dochód?
    Czyli w 2007roku zarabiam 2tys zł, odejmuję od tego 1tys zł i od otrzymanej
    kwoty płacę 19% podatku i już stratę z 2006 roku mam całkowicie rozliczoną?
    50% kwoty straty to max wartość jaką mogę w przyszłych latach w sumie
    odliczyć?

    Pozdr, Leo

  • 5. Data: 2007-04-18 21:37:06
    Od: piotr <p...@o...eu>

    Leo napisał(a):

> [...]
    > straty.
    >
    > Czyli wg tegu punktu jedyne co mogę to to co zrobiłem-czyli w pit-38

    no tak z tego wynika

> [...]
    > kwoty płacę 19% podatku i już stratę z 2006 roku mam całkowicie rozliczoną?
    > 50% kwoty straty to max wartość jaką mogę w przyszłych latach w sumie

    jeżeli w tym roku miałeś stratę 2000, to w przyszłym roku robisz tak jak
    piszesz, czyli od zysku odejmujesz 50% straty z tego roku i od tej
    różicy płacisz podatek. natomiast kolejne 50% odliczysz za 2 lat (jeśli
    będziesz mógł).