  • 1. Data: 2007-04-18 20:12:46
    Temat: Kasa fiskalna i wyliczanie obrotu
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    Witam!
    Prowadzę DG i na razie nie miałem obowiązku wprowadzania kasy fiskalnej. Tak
    sobie teraz czytam ustawę i rozporządzenia i chciałbym aby ktoś mi
    potwierdził moją interpretację.
    Moja działalność opiera się głównie na świadczeniu usług dostępu do
    Internetu (KPiR, VAT). Nie sprzedaję sprzętu komputerowego osobom fizycznym
    nieprowadzącym DG. Dziś sprzedałem i zainstalowałem w firmie X serwer wraz z
    oprogramowaniem o wartości 35000 netto. Jak rozumiem kasa fiskalna mnie
    łapie dopiero po osiągnięciu 40000 obrotu? (zacząłem DG w 2005 roku) Ten
    obrót to rozumiem suma sprzedaży netto dla klientów nie prowadzących DG? Bo
    już się trochę pogubiłem :/

    Kow/Ali

  • 2. Data: 2007-04-19 09:37:37
    Temat: Re: Kasa fiskalna i wyliczanie obrotu
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Kowal" <l...@p...fm.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2005 roku) Ten obrót to rozumiem suma sprzedaży netto dla klientów nie
    > prowadzących DG? Bo już się trochę pogubiłem :/

    Gratuluję takiej transakcji. Kurcze, jakbym tyle zarobił na jednym
    postawieniu serwera, to by mnie było stać na poradę u księgowej...

  • 3. Data: 2007-04-19 09:40:17
    Od: "GrzegorzP" <l...@w...pl>

    > Gratuluję takiej transakcji. Kurcze, jakbym tyle zarobił na jednym
    > postawieniu serwera, to by mnie było stać na poradę u księgowej...

    Sorry, za szybko piszę. To był przychód a nie dochód. Wybacz ;-)

  • 4. Data: 2007-04-19 09:41:55
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 19.04.2007 GrzegorzP <l...@w...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Kowal" <l...@p...fm.fm> napisał w wiadomości
    >>

    > Gratuluję takiej transakcji. Kurcze, jakbym tyle zarobił na jednym
    > postawieniu serwera, to by mnie było stać na poradę u księgowej...

    A serwer kosztował 34900 netto, a 50 wydał na paliwo, żeby tam dojechać :)
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 5. Data: 2007-04-19 15:08:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ^
    ^^^^^^^

    > Gratuluję takiej transakcji. Kurcze, jakbym tyle zarobił na jednym
    > postawieniu serwera, to by mnie było stać na poradę u księgowej...

    Jakeś doszedł do "zarobku"? :O
    Napisał że serwer (z oprogramowaniem) jest tyle wart :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-04-19 15:56:19
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0704191707380.3412@a64wrk...
    > On Thu, 19 Apr 2007, GrzegorzP wrote:

    > Jakeś doszedł do "zarobku"? :O
    > Napisał że serwer (z oprogramowaniem) jest tyle wart :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    No ba ... a konkretnej odpowiedzi to ni ma ;-)

    Kow/Ali

  • 7. Data: 2007-04-19 20:22:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Apr 2007, Kowal wrote:

    > No ba ... a konkretnej odpowiedzi to ni ma ;-)

    Ale to Twoja "zasługa": napisałeś tak, że wynika iż wszystko wiesz
    jak trzeba, ale nie wiedzieć po co podałeś niepowiązane ze sobą
    dane! :)
    Dobrze piszesz, że dla kasy fiskalnej istotne jest 40 kzł
    obrotu z osobami fizycznymi *nie prowadzącymi DG*.
    To po dobroci ;) się pytam, po co zapodawałeś informację
    o serwerze, który instalowałeś *firmie*?

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-04-19 20:29:22
    Od: "Kowal" <l...@p...fm.fm>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0704192220550.3064@a64wrk...
    [cut]
    > Dobrze piszesz, że dla kasy fiskalnej istotne jest 40 kzł
    > obrotu z osobami fizycznymi *nie prowadzącymi DG*.

    Właśnie na to czekałem ;-)

    > To po dobroci ;) się pytam, po co zapodawałeś informację
    > o serwerze, który instalowałeś *firmie*?

    Tutaj chodziło mi jedynie o zwrócenie uwagi, iż obrót przekroczył u mnie
    40k. Nie byłem jednak do końca pewny czy do obrotu powodującego konieczność
    zakupu kasy fiskalnej wlicza się transakcje z podmiotami prowadzącymi DG.
    Teraz już wiem i do końca roku mogę spać spokojnie.

    Kow/Ali

  • 9. Data: 2007-04-19 22:01:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > zakupu kasy fiskalnej wlicza się transakcje z podmiotami prowadzącymi DG.

    Do czytania przepisów marsz!
    Tu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    ...i rozporządzenie (rejestracja darmowa):
    http://podatki.pl/akty/280306.htm
    Nie warcz że ciężkostrawne, bo wiem :]

    pzdr, Gotfryd