    From: "Leo" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak rozliczyć stratę z papierów wartościowych?
    Date: Wed, 18 Apr 2007 22:02:59 +0200

    Użytkownik "piotr" <p...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:f05sp5$4j2$2@news.onet.pl...

    > tu masz więcej o tym
    > http://gospodarka.gazeta.pl/pieniadze/1,52983,405370
    7.html
    > w szczególności ciebie dotyczy pkt. 9 i 10

    10. W przypadku, gdy w danym roku podatkowym poniosłeś stratę, będziesz mógł
    sobie o jej wysokość obniżyć dochód uzyskany w najbliższych kolejno po sobie
    następujących pięciu latach podatkowych. Ale uwaga - wysokość obniżenia w
    poszczególnych latach nie będzie mogła przekroczyć 50 proc. kwoty tej
    straty.

    Czyli wg tegu punktu jedyne co mogę to to co zrobiłem-czyli w pit-38
    wykazałem stratę i tyle na ten rok?

    Czyli jeśli w przyszłym roku wykażę zysk (przykładowo 2tys zł) to o połowę
    obecnej straty (czyli 1tys zł) będę mógł obniżyć swój dochód?
    Czyli w 2007roku zarabiam 2tys zł, odejmuję od tego 1tys zł i od otrzymanej
    kwoty płacę 19% podatku i już stratę z 2006 roku mam całkowicie rozliczoną?
    50% kwoty straty to max wartość jaką mogę w przyszłych latach w sumie
    odliczyć?

    Pozdr, Leo