  • Data: 2002-08-06 06:52:23
    Temat: Re: Jak się bronić przed syndykiem Clifa?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciągle liczycz kwoty wprost. Zdyskontuj to. Policz koszt utraconych
    > korzyści (podatek dochodowy ma spadać, a więc odliczenie szybciej od
    > podatku spowoduje, że zapłacisz niższy podatek). Przyjmujesz też
    > jakieś założenia, a twierdzisz, że kredyt jest korzystniejszy
    > (uogulniasz). Nie twierdzę, że leasing zawsze jest lepszy. Każdy
    > przypadek trzeba przeliczyć.

    Leasing jest dobry dla maluchów z którymi banki albo nie chcą gadać, albo
    oferują marne warunki kredytowania. Dla dużych firm leasing miał jakąś
    wartość jako narzędzie do polukrowania bilansu, ale skończyło się to wraz z
    nowelizacją ustawy o rachunkowości. W symulacjach, które przeprowadzałem wg
    parametrów możliwych do uzyskania przez moją firmę, leasing wychodzi jakieś
    1,5x droższy od finansowania kredytem. Na dodatek wchodzi jeszcze w grę
    kołomyjka z rozliczaniem leasingu wg zasad rachunkowych i podatkowych. A
    dodatkowy nakład pracy to jest koszt.