  • Data: 2014-06-25 16:47:03
    Temat: Re: Jak się rozliczyć z POdatków
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 14 Jun 2014, POdatnik wrote:

    > Wprawdzie z jednego US był telefon że 'na gębę' pomogą mi wypełnić PITa, ale
    > to co mi tam radzono przyprawiło mnie o zawrót głowy, bo kobita radziła mi
    > jako pracownikowi zapłacenie podatków, podczas gdy w obecnym systemie
    > pracownik nie ma takiej możliwości,

    W sprawie formalnej - nieprawda.
    Podatnik nie ma możliwości płacenia ZALICZKI na podatek dochodowy
    z tytułu umowy o pracę.
    Ale *podatek* dochodowy ze wszystkich źródeł *łącznie*, płaci się właśnie
    na podstawie tego, co wynika z rocznego PIT.
    Nie ma możliwości zapłacenia podatku dochodowego "z pracy", właśnie
    dlatego, że z wyjątkiem zamkniętej listy przypadków (ryczałty) płaci
    się go łącznie, a nie z określonych tytułów.
    Jeśli tym samym zostanie wykazana kwotu "dochodu z pracy" oraz *nie*
    zostanie wykazana kwota "zapłacone zaliczki", to podatnik właśnie płaci
    podatek!
    Bo wynikiem PITa rocznego jest właśnie obowiązek zapłacenia *podatku*
    wyliczonego jako kwota należna minus zapłacone zaliczki, za cały rok.

    > Brak jakiejkolwiek odpowiedzi na pismo,

    Nie pamiętam jak nazywa się formalnie forma "popędzania" w sprawie
    wydania decyzji. Może ktoś napisze, a jak nie, to trzeba by do KPA
    i Ordynacji zaglądać, nie chce mi się :)

    pzdr, Gotfryd