    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 4 Jul 2014 23:37:10 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Jak się rozliczyć z POdatków

    On Fri, 4 Jul 2014, podatnik wrote:

    > A z czego ja niby miałbym zapłacić ten podatek gdy nie zapłacił go
    > pracodawca?

    Z pieniędzy otrzymanych od pracodawcy.

    > Ja nie mam maszynki do drukowania pieniędzy w piwnicy!

    Oczywiście, co do zasady (z wyjątkiem DG :> i podobnych) podatek nalezny
    jest "kasowo" - od kwoty otrzymanej.

    > Ok, więc umawiam się z pracodawcą że dostaje wyolatę brutto brutto i sam
    > sobie na koniec roku opłacam podatek, wszystko będzie ok?

    Z jego strony mocno "nie OK", bo to jest kryminał.
    Nie wolno nie pobrać podatku i nie odprowadzić go W TERMINIE do
    skarbówki, jest to traktowane jako "kradzież podatku" (a jako, że
    pobrany powinien być z wynagrodzenia przeznaczonego DO WYPŁATY,
    to nie ma zmiłu).
    Oczywiście nie dotyczy to spółek węglowych na przykład :P
    (no, niby wg prawa wszyscy są równi, ale równiejsi też się zdarzają)

    > Ja ich nie zamierzam popędzać bo g* mogę im zrobić i nic mi to nie da,
    > zwracam jedynie uwagę na stosunek US na tego typu sprawy, czyli totalna
    > olewka.

    Bo to działa tak:
    - US nie jest od doradzania podatnikowi; może mu udzielić "pomocy", ale
    pracownik US musi się wystrzegać, żeby nie podpaść pod "pomoc w obejściu
    podatku"
    - US ma czas. Kontrola w 6 roku (5 lat, ale "od końca roku w którym
    rozliczano podatek", czyli rok PO tym za który był należny) w bonusie
    dostaje odsetki.

    pzdr, Gotfryd