  • 1. Data: 2005-05-30 15:59:23
    Temat: Jak taniej kupić projekt strony WWW: na umowę o dzieło czy na FV?
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    Mam firmę. Chcę, żeby jakiś grafik opracował mi projekt strony WWW i
    przekazał mi autorskie prawa majątkowe (zwracam uwagę na 50% KUP).

    Mam dwóch kandydatów: A i B.
    A ma działalność gospodarczą, a B nie.

    Wyjaśnijcie mi proszę, który wariant jest tańszy, o ile i dlaczego:
    1) Zakup od pana A, na umowę o dzieło między firmami, który wystawi mi FV,
    czy:
    2) Zakup od pana B, na umowę o dzieło między moją firmą a panem B, od
    którego dostanę tylko rachunek

  • 2. Data: 2005-05-30 17:16:18
    Od: Krzysztof<j...@i...pl>

> [...]
    > czy:
    > 2) Zakup od pana B, na umowę o dzieło między moją firmą a panem B, od

    Może ja nie najlepiej się na tym znam, ale według mnie w przypadku A nie jest ci
    potrzebna umowa o dzieło, ponieważ firma A wystawi fv. W przypadku B nie
    dostaniesz rachunku, ponieważ nie prowadzi on działalności, a jedynym kosztem
    będzie wypłacenie mu wynagrodzenia za umowę o dzieło, oraz niezbędnych
    składek. A co do kosztów, w przypadku A to ta firma ustala cenę za jaką jest ci w
    stanie wykonać ten projekt i dochodzi do tego jedynie VAT, w przypadku B to ty
    ustalasz ile jesteś w stanie za to zapłacić, ale musisz doliczyć składki niezbędne do

    opłacenia takiej umowy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2005-05-30 22:07:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 May 2005, Jarek wrote:

> [...]
    >+
    >+ Wyjaśnijcie mi proszę, który wariant jest tańszy, o ile i dlaczego:

    ...przecież "to zależy".
    Zależy czy A wtopi w amortyzację sprzęt i oprogramowanie za 100 000 zł
    (na UoD się nie da !), czy A płaci "normalny" ZUS....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-30 22:13:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 May 2005, Krzysztof wrote:

> [...]
    >+ Może ja nie najlepiej się na tym znam, ale według mnie w przypadku A nie jest ci
    >+ potrzebna umowa o dzieło, ponieważ firma A wystawi fv.

    Moment: a co istnienie lub nie FV ma do istnienia lub nie UoD ?
    Przecież skoro *umawiają* się co do wykonania *dzieła*...
    To może być wręcz umowa przez domniemanie ! (obie strony *zgodnie*
    *myślały* o tym samym :) i *wyraziły to* poprzez realizację dzieła
    i gotowość zapłaty za nie)

    >+ W przypadku B nie
    >+ dostaniesz rachunku, ponieważ nie prowadzi on działalności,

    ...jestem w lekkim szoku.
    Powiadasz że wystawiłem co najmniej kilkadziesiąt *rachunkow*
    nieprawidłowo ? W ramach "osobistych" umów oczywiście... :]

    >+ a jedynym kosztem
    >+ będzie wypłacenie mu wynagrodzenia za umowę o dzieło

    Pytanie: co będzie *podstawą* do zaksiegowania w koszt ?
    Przypomnę iż regularnie narażam się opinią iż umowa nie jest
    taką podstawą... ;) !

    >+ oraz niezbędnych składek.

    ...czekaj.
    Jakich składek - i na co ?
    Mowa o umowie o dzieło. Realizowanej przez niepracownika.
    Co przespałem ??
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-05-30 22:55:58
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    > Pytanie: co będzie *podstawą* do zaksiegowania w koszt ?
    > Przypomnę iż regularnie narażam się opinią iż umowa nie jest
    > taką podstawą... ;) !

    Gotfryd, nie wiem, czy o to pytasz, ale chcę zlecić wykonanie strony WWW dla
    mojej firmy, więc to chyba nadaje się do zaliczenia w KUP :)

  • 6. Data: 2005-05-30 22:57:45
    Od: "Jarek" <j...@w...pl>

    > ...przecież "to zależy".

    Chodziło mi o "tańszy dla mnie" :)

    > Zależy czy A wtopi w amortyzację sprzęt i oprogramowanie za 100 000 zł
    > (na UoD się nie da !)

    A czy istnieje jakaś inna umowa, na podstawie której wykonawca mógłby
    przekazać mi autorskie prawa majątkowe do projektu?

    > Czy A płaci "normalny" ZUS....

    O ile mi wiadomo, to tak

  • 7. Data: 2005-06-01 22:35:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 May 2005, Jarek wrote:

    >+ >>+ Wyjaśnijcie mi proszę, który wariant jest tańszy, o ile i dlaczego:
> [...]

    ...wykonawca też liczy. Więc jak musi zakupić "mocniejszy" komputer
    który *nie* pójdzie w koszty - to musi na niego zarobić. I nie
    odliczy "osobiście" od podstawy podatku, a na DG tak...

    >+ A czy istnieje jakaś inna umowa, na podstawie której wykonawca mógłby
    >+ przekazać mi autorskie prawa majątkowe do projektu?

    Inna niż praca, umowa osobista albo DG ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-06-01 22:40:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ Gotfryd, nie wiem, czy o to pytasz, ale chcę zlecić wykonanie strony WWW dla
    >+ mojej firmy, więc to chyba nadaje się do zaliczenia w KUP :)

    ...pytanie brzmi: "na podstawie jakiego papierka ?"
    A zmierza do tego iż IMO żadna *umowa* *nie jest* podstawą do zaliczenia
    czegokolwiek w KUP. A to dlatego iż umowa jak to umowa - np. wcale nie
    musiała być dotrzymana.
    IMO podstawą do zaliczenia w KUP jest *rachunek* plus dowód wypłaty
    właśnie ! - acz możliwości zaliczenia w KUP na podstawie umowa+dowód
    wypłaty zaprzeczał nie będę (acz popierał też nie).
    Stwierdzenie "nie dostaniesz rachunku" wywołalo u mnie lekki szok :)
    Rachunek *powinien* być !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)