  • 1. Data: 2005-05-30 14:59:31
    Temat: progi podatkowe
    Od: "news.gazeta.pl" <m...@o...pl>

    Witam

    Mam takie pytanie - w chwili obecnej pracuje na pelny etat w jednej firmie
    mam w niej pewne zarobki, jednak czesto pracuje jednoczesnie na umowe o
    dzielo, i teraz mam pytanie jak liczony jest dochod - jak narazie place 19 %
    podaktu - jakie dochody musze przekroczyc zeby dostac sie na nieszczesny 30%
    prog podatkowy - dodam ze podmiotem umow sa prawa autorskie wiec jak narazie
    place 19% od 50% wartosci brutto.
    Wiec w takim razie kiedy grozi mi przejscie na ten nieszczesny 30% prog
    podatkowy ??

  • 2. Data: 2005-05-30 15:18:49
    Temat: Re: progi podatkowe
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    news.gazeta.pl wrote:
> [...]
    > place 19% od 50% wartosci brutto.
    > Wiec w takim razie kiedy grozi mi przejscie na ten nieszczesny 30% prog

    praktycznie nie do wyłapania kiedy.
    od umów o dzieło, zawsze będzie odprowadzał 19% podatku, bo innego nie
    przewidują.
    Poniewaz w zakładzie pracy też nie są w stanie powiedzieć kiedy te umowy
    o dzieło spowodują przeskoczenie na wyższy próg podatkowy to też będą
    ciągle pobierać ci 19%.
    Dopiero przy rozliczeniu rocznym kiedy podatek zostanie obliczony od
    sumy wyjdzie cię, że masz sporą dopłatę.

    Po prostu musisz być tego świadomy i odłozyć trochę pieniędzy ne ten
    podatek, żeby mieć z czego dopłacić.
    Same plusy dla ciebie. Pieniądze, które powinny iść na podatek lądują na
    twoim koncie i jeszcze masz z tego odsetki.

    weź sobie program do obliczania pit np www.pity.pl
    oszacuj twoje zarobki ile mogą byc za cały rok, podatek odprowadzany
    miesięcznie pomnóż przez 12 i zobacz jaka wychodzi ci niedopłata.
    Tyle pieniędzy po prostu odłóż na konto.