  • 1. Data: 2004-09-07 10:51:43
    Temat: Jak to jest z potwierdzeniami zapłaty ???
    Od: "Mariusz" <M...@p...onet.pl>

    Rozumiem, że jak kupię cos na fakturę np. paliwo to mogę to uznać za
    KUP, czy potrzebuję jeszcze jakiegoś dowodu że zapłaciłem? Jeśli na fakturze
    jest napisane forma płatności - gotówka to czy to wystarczy? Spotkałem się z
    czymś takim że koleś jeszcze dodatkowo przybijał pieczątkę "zapłacono
    gotówką" czy jest taki obowiązek?
    A w drugą stronę jeśli ja wystawiam fakturę to muszę udokumentować że
    otrzymałem zapłatę, muszę przybijać na fakturze pieczątkę "zapłacono
    gotówką" ?

    pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-09-07 15:06:08
    Temat: Re: Jak to jest z potwierdzeniami zapłaty ???
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mariusz napisał:

    > Rozumiem, że jak kupię cos na fakturę np. paliwo to mogę to uznać za
    > KUP, czy potrzebuję jeszcze jakiegoś dowodu że zapłaciłem? Jeśli na fakturze

    Potrzebujesz jeżeli prowadzisz KPiR kasowo lub rozliczasz VAT kasowo.
    potrzebujesz żeby udowodnić że załaciłeś.

    > jest napisane forma płatności - gotówka to czy to wystarczy? Spotkałem się z

    Nie wystarczy. Do niczego. To nie jest potwierdzenie że zapłacono tylko
    informacja o preferowanej przez sprzedawcę formie zapłaty, ewentualnie o
    terminei zapłaty.
    Taka informacja "forma płatności: gotówka, 0 dni" o niczym nie świadczy.

    W czasach gdy do zwrotu VAT koniczne było udokumentwanie zapłat (całkiem
    niedawno) przekonałam sie że taka informacjia nie jest także dla US
    potwierdzeniem zapłaty. Jak przy pierwszek kontroli odrzucą człowiekowi
    kilka takich faktur to potem robi sie uczulony.

    > czymś takim że koleś jeszcze dodatkowo przybijał pieczątkę "zapłacono
    > gotówką" czy jest taki obowiązek?

    Nie ma obowiązku, ale jak jak masz potwierdzenie zapłaty to nikt za pół
    roku nie będzie probował od Ciebie wyciągnąc pieniędzy drugi raz.

    > A w drugą stronę jeśli ja wystawiam fakturę to muszę udokumentować że
    > otrzymałem zapłatę, muszę przybijać na fakturze pieczątkę "zapłacono
    > gotówką" ?

    Może napisac recznie, wyhaftowac albo napluć. Treść jest wazna nie forma ;-)

    Jak kontrahent chce i faktycznie zapłacił gotówka to musisz zapłate
    potwierdzić.
    Ja bym niczego nie kupiła od kogos kto odmawia potwierdzenia zapłaty.

    Nie rozumiem problemu. Nie widzisz zasadności potwierdzenie że ktos od
    Ciebie dostał pieniądze? Przeciez to kwestia instynktu samozachowawczego.
    Ja bez potwiedzenia grosza nie daję. Czasem zdaża mi sie toczyć
    prawdziwe o to boje. Ale zawsze wygrywam. ;-)

    Niestety przypatrujac się pojawiającym się co i rusz na pl.soc.prawo, w
    ilościach zatrważających, postom z żalami że ktos załacił ale nie wziął
    potwierdzenia i teraz kontrahent chce od niego drugi raz kaske
    wyciągnąc, to stwierdzam że zdrowy rozsądek to rzecz deficytowa. ;-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-09-07 21:23:42
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <chk428$lg8$1@nemesis.news.tpi.pl>, Mariusz wrote:
    > Rozumiem, że jak kupię cos na fakturę np. paliwo to mogę to uznać za
    > KUP, czy potrzebuję jeszcze jakiegoś dowodu że zapłaciłem? Jeśli na fakturze

    Tez mialem takie pytanie, doszedlem do tego ze nie. Mozesz w ogole nie
    placic, to US nie obchodzi. Jak inaczej sprawy o dlugi moglyby ciagnac
    sie latami ?
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 4. Data: 2004-09-07 21:42:32
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > czymś takim że koleś jeszcze dodatkowo przybijał pieczątkę "zapłacono

    Słyszałem że kiedyś bywało tak, że US kwestionowały uznanie za koszt uzyskania
    przychodów niezapłaconych wydatków (kol. 14). Nie wiem czy nadal im się to
    zdarza.

  • 5. Data: 2004-09-08 06:54:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Sep 2004, CzeslawEm. wrote:

> [...]
    >+ Tez mialem takie pytanie, doszedlem do tego ze nie. Mozesz w ogole nie
    >+ placic, to US nie obchodzi. Jak inaczej sprawy o dlugi moglyby ciagnac

    Moment. A hasło "rozliczanie kasowe albo memoriałowe" jest ci znane
    czy googla odpytasz ? ;)
    To czy płacisz *może* US ochodzić. Sam sobie wybierasz czy ma obchodzić
    czy nie :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-09-08 07:12:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Sep 2004 b...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ > Spotkałem się z czymś takim że koleś jeszcze dodatkowo
    >+ > przybijał pieczątkę "zapłacono gotówką" czy jest taki obowiązek?

    Może koleś WYBRAŁ SOBIE konieczność "przybijania" - dla celów
    podatku dochodowego albo VAT ? Jak widział w tym swój interes...

    >+ Słyszałem że kiedyś bywało tak, że US kwestionowały uznanie za koszt uzyskania
    >+ przychodów niezapłaconych wydatków (kol. 14). Nie wiem czy nadal im się to
    >+ zdarza.

    Hm... a to art. 22.4 ustawy skreślili ??
    Albo (skreślili) zapis z art. 22.6 określający że 22.5 ma
    zastosowanie "pod warunkiem" - czyli iż podatnik wybierze
    taki sposób ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-09-08 08:27:03
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    > Moment. A hasło "rozliczanie kasowe albo memoriałowe" jest ci znane
    > czy googla odpytasz ? ;)

    przyszlo mi to do glowy juz po wyslaniu posta ale w miedzyczasie
    przeczytalem ze ktos juz napisal o kasowej wiec nie mnozylem postow
    bez potrzeby.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl