  • 1. Data: 2002-01-21 15:40:50
    Temat: Jak to jest z tym zwrotem VATu.
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Witam!!!

    Mama zamiar w najblizszych dniach kupic samochod dostawczy na firme. Firma
    zostala zarejestrowana w grudniu ub. roku i nie wykazuje sie jeszcze
    obrotem. Jest to zwykla dzialalnosc gospodarcza na KPiR o raz jestem
    platnikiem VATu.Jak to jest ze zwrotem w takim przypadku podatku VAT ktory
    zaplacilem przy kupnie.
    CZy mam sie zwrocic z tym do US o zwrot czy nalezy to co miesiac rozliczac w
    PIT VATowskim.

    pozdrawiam
    waldi

  • 2. Data: 2002-01-21 16:59:53
    Temat: Re: Jak to jest z tym zwrotem VATu.
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    ktory
    > zaplacilem przy kupnie.
    > CZy mam sie zwrocic z tym do US o zwrot czy nalezy to co miesiac

    Przeczytaj art 19 do 21 ustawy.
    Możesz się zwrócić o zwrot bezpośredni (art 21.3), możesz ale nie
    musisz, nadwyżkę rozliczysz wtedy w następnych okresach
    rozliczeniowych.
    Zwróć uwagę na to, że zwrot przysługuje podatnikom dokonującym
    sprzedaży towarów opodatkowanych wyłącznie stawką, o której mowa w
    art. 18 ust. 1, u których podatek naliczony jest wyższy od podatku
    należnego.

    CEZ

  • 3. Data: 2002-01-24 20:43:29
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Cezary Farynowski <c...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a2hhec$l9n$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > sprzedaży towarów opodatkowanych wyłącznie stawką, o której mowa w
    > art. 18 ust. 1, u których podatek naliczony jest wyższy od podatku

    ----------
    Nie tylko - art. 21 ust. 5 ustawy o VAT

    Orka

  • 4. Data: 2002-01-24 20:57:44
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > ----------
    > Nie tylko - art. 21 ust. 5 ustawy o VAT
    >
    > Orka

    Masz na myśli jakąś sezonowość, czy uważasz, że zwrot przy zakupie ŚT
    nie zależy od wykazania jakiegokolwiek przychodu?

    PS
    Kiedyś już nie mogliśmy znaleźć wspólnej interpretacji tego przepisu
    :)))

    CEZ

  • 5. Data: 2002-01-24 21:36:34
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Cezary Farynowski <c...@i...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a2psq5$gp1$...@n...tpi.pl...

    > Masz na myśli jakąś sezonowość, czy uważasz, że zwrot przy zakupie ŚT
    > nie zależy od wykazania jakiegokolwiek przychodu?

    --------
    Nie sezonowość - tylko zakup ŚT.
    Z podanego przeze mnie przepisu wynika, iż podatnicy dokonujący sprzedaży
    opodatkowanej według stawek niższych niż 22% również mają prawo do zwrotu
    bezpośredniego VAT naliczonego przy zakupie ŚT.

    Nie pisałam nic o zwrocie w sytuacji gdy nie ma przychodów.

    Orka