  • 1. Data: 2002-01-21 13:44:20
    Temat: faktura za paliwo prywatnie czy na firme ?
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Witam.
    Uytkujac wlasny samochod w spolce cywilnej i rozliczajac
    go poprzez ewidencje przebiegu, na kogo ma byc wystawiona
    faktura za paliwo ? Na mnie czy na spolke ?
    Juz tyle interpretacji slyszalem, ze zglupialem...

    --
    seven

  • 2. Data: 2002-01-21 19:02:58
    Temat: Re: faktura za paliwo prywatnie czy na firme ?
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    s...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > faktura za paliwo ? Na mnie czy na spolke ?
    > Juz tyle interpretacji slyszalem, ze zglupialem...
    Na firmę. Samochód jest prywatne ale paliwo kupione "na cele działalności
    gospodarczej".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2002-01-22 06:31:06
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Magdalena Woloszyk napisał:

    > Na firmę. Samochód jest prywatne ale paliwo kupione "na cele działalnoœci
    > gospodarczej".
    >
    > Maddy

    Chyba namieszałaœ.
    Samochod jest prywatny i uzytkowany do celow ale rozliczany wedlug
    kilometrowki.
    Gdyby faktury byly na s.c. to w calosci nalezaloby je wliczac w koszty a
    tak nie jest.
    Moim zdaniem (i nie tylko) faktura na wlasciciela - wspolnika.
    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 4. Data: 2002-01-22 07:22:02
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

> [...]
    koszty a
    > tak nie jest.
    > Moim zdaniem (i nie tylko) faktura na wlasciciela - wspolnika.

    Jak w takim razie odliczyć VAT z faktury wystawionej w ten sposób.
    Chyba namieszałeś :-)

    CEZ

  • 5. Data: 2002-01-22 14:22:34
    Od: kokot <k...@z...ite.pwr.wroc.pl>

    Cezary Farynowski <c...@i...pl> wrote:

    > koszty a

    > Jak w takim razie odliczyć VAT z faktury wystawionej w ten sposób.
    > Chyba namieszałeś :-)

    VATu nie odliczysz uzywajac prywatny samochod.

    kokot

  • 6. Data: 2002-01-22 15:05:59
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > VATu nie odliczysz uzywajac prywatny samochod.
    >
    > kokot

    To bardzo ciekawe. Nie znam przepisu, który by tego zabraniał.
    Zakładam, że to ropniak.

    CEZ

  • 7. Data: 2002-01-22 18:38:40
    Od: "Cezary Farynowski" <c...@i...pl>

    > Albo "gazowiec" albo ciężarówka.

    Maddy, to już do ropy w osobowych się "dobrali"?
    Przegapiłem jakiś ukaz w tej kwestii?

    CEZ

  • 8. Data: 2002-01-22 19:42:45
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Cezary Farynowski wrote:

    > To bardzo ciekawe. Nie znam przepisu, który by tego zabraniał.
    > Zakładam, że to ropniak.

    Albo "gazowiec" albo ciężarówka. W końcu tez można ja miec prywatnie.
    A paliwo musi być kupowane "na firmę". Kilometrówką okresla sie limit
    wydatków, ale podstawą uznania wydatku za KUP jest jednak faktura.
    Fakt że nie wpisuje się jej bezpośrednio do KPiR a do ewidencji przebiegu
    pojazdu nie znaczy że jest nieistotna.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2002-01-22 22:46:00
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002, Cezary Farynowski wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Albo "gazowiec" albo ciężarówka.
    >+
    >+ Maddy, to już do ropy w osobowych się "dobrali"?

    Kiedyś oberwę za zgadywanie "co poeta miał na mysli",
    ale zdaje się że tam po prostu miało być "lub" a nie
    "albo".
    Natomiast BTW:
    http://www.gazetaprawna.pl/online/artykul.html?id_gp
    ol=2254
    (pewnie wszyscy już wiedzą: po decyzji SN USy czepiają
    się samochodów "ciężarowych", również tych w przeszłości
    uznanych za poprawnie kupione :(...)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-01-23 06:09:02
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Cezary Farynowski napisał:

    > koszty a
    >
    > Jak w takim razie odliczyć VAT z faktury wystawionej w ten sposób.
    > Chyba namieszałeœ :-)

    Ja???
    To chyba Ty nigdy w zyciu nie rozliczales swojego prywatnego samochodu.
    Zapomnij o jakimkolwiek VAT-cie
    --
    Pozdrowienia
    J.