    From: "cef" <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak to zaksięgowć?
    Date: Thu, 6 Apr 2006 11:32:02 +0200

    Użytkownik "Kimy" <k...@w...op.pl> napisał w wiadomości
    news:e12keb$50e$1@news.onet.pl...

    > min świadczę usługi na rzecz innej firmy.Jednak podpisując umową z tamtą
    > firmą dałam im możliwość wystawiania faktur w moim imieniu.
    > Tak np. świadczyłam usługi w lutym, a fakturę otrzymałam dopiero w marcu
    > (po
    > terminie rozliczenia się za luty).

    Nie pamiętam jakie dodatkowe wymogi były stawiane
    podmiotom odnośnie fakturowania przez nabywcę,
    ale można chyba uzgodnić jakiś realny termin pozwalający
    na rozliczenie się z fiskusem?
    Z drugiej strony chyba wiesz, co podpisałaś
    i jakie usługi świadczyłaś - zatem wiesz, że przychód
    (i wg umowy wiesz pewnie w jakiej wysokości) masz w
    miesiącu lutym i możesz to uwzględnić zamykając miesiąc,
    a fakturę sobie wpiszesz potem.

    > Na fakturze więc widnieją dwie daty:
    > data sprzedaży: luty 2006
    > data wystawienia 6.03.2006
    > Zamknęlam juz miesiąc luty, księguję marzec, a tu się dowiedziałam, że ta
    > faktura powinna być wpisana na luty, a nie na marzec.

    Daty są prawidłowe

    > --- to dostałam od mojej znajomej księgowej:-------
    > Zgodnie z ustawą 14.1c o podatku dochodowym, faktura za usługi wykonane w
    > lutym powinna być wystawiona najpóźniej ostatniego dnia miesiąca czyli w
    > tym wypadku 28 luty.

    Rozumowanie księgowej mnie zadziwia. Ten artykuł w żaden sposób nie nakazuje
    wystawiania faktury w tym terminie. Powiedziałbym raczej, że ten artykuł
    wskazuje, że nawet jeśli faktury nie wystawi się wcale,
    to przychód i tak powstanie w miesiącu wykonania usługi.

    > Co w takim razie mam zrobić?
    > Nie umiem znaleźć tej ustawy, nie wiem jak dokładnie brzmi.

    Trudno mi w to uwierzyć, że nie umiesz znaleźć ustawy,
    ale podejrzewam, że samo przeczytanie nie będzie
    trudne, gorzej będzie ze zrozumieniem czy interpretacją.
    http://podatki.pl/akty/ra260791.htm

    > Czy zetknął się już ktoś z podobnym przypadkiem?
    > Czy tą fakturę mogę zamknąć w marcu?

    Na KPiR (w dochodowym) możesz zamknąć i w kwietniu byleby
    uwzględnić przychód w lutym.

    > Proszę o radę.
    > Księguję KPiR miesięcznie.

    A jak jest inaczej? Tygodniowo?