  • 1. Data: 2012-01-18 16:02:35
    Temat: Jak uniknąć podwójnego opodatkowania?
    Od: "Marcin" <t...@g...pl>

    Witam,

    Chcę wejść w spółkę z kilkoma osobami, żeby wspólnie inwestować pieniądze na
    kontraktach terminowych. Jako osoby fizyczne inwestujące na własny rachunek
    płacimy tylko podatek od zysków kapitałowych. Chcąc robić to samo wspólnie w
    formie spółki będziemy musieli odprowadzać podatek od zysków kapitałowych na
    poziomie spółki oraz dodatkowo podatek dochodowy po wypłacie zysków ze spółki?
    [mam na myśli spółkę komandytowo-akcyjna, lecz wcale nie jestem przekonany, że
    poszukiwanie rozwiązania powinno iść w kierunku tej formy prawnej]

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie
    Marcin

  • 2. Data: 2012-01-19 06:54:03
    Temat: Re: Jak uniknąć podwójnego opodatkowania?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 18 Jan 2012 16:02:35 +0000, Marcin napisał(a):

    > dochodowy po wypłacie zysków ze spółki? [mam na myśli spółkę
    > komandytowo-akcyjna, lecz wcale nie jestem przekonany, że poszukiwanie
    > rozwiązania powinno iść w kierunku tej formy prawnej]

    Jeśli myślisz o spółce komandytowo-akcyjnej to znaczy, że stać cię na
    prawnika, który ci na pewno wyjaśni twoje wątpliwości.

  • 3. Data: 2012-01-19 10:51:29
    Od: "Marcin" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):
    >Jeśli myślisz o spółce komandytowo-akcyjnej to znaczy, że stać cię na
    prawnika, który ci na pewno wyjaśni twoje wątpliwości.

    Myślę o spółce komandytowo-akcyjnej, ponieważ wyczytałem, że podatek od
    dochodu płaci się w momencie wypłaty dywidendy, a nie dlatego, że mam dużo
    kapitału.
    Te kilka osób gra na kontraktach CFD kwotami 2-5tysięcy złotych. 5osób jest
    zdecydowanych prawie na 100% wejść w spółkę z max. 5tysiącami. Żeby zebrać
    kapitał zakładowy musimy znaleźć przynajmniej kolejne 10osób wśród znajomych.
    Wszystko jednak nie będzie miało sensu, jeśli kapitał zakładowy nie może być
    użyty do inwestycji, tylko jest to kwota :zamrożona". Nie wiem, nie znam się,
    nie mam pojęcia. W każdym bądź razie nie zgodzę się z Tobą, że stać mnie na
    prawnika, choć w zasadzie nie wiem, ile taka porada może kosztować.

    pozdrawiam
    Marcin