  • 1. Data: 2003-01-27 14:19:52
    Temat: Jak z kosztami w Książce przychodów i rozchodów?
    Od: "Pata" <v...@w...pl>

    Przykład
    kupiłam towar 15.1. Faktura ma odroczony termin płatności na 30 dni. Kiedy
    mam ją wpisać w koszty? w styczniu czy w lutym tj. w momencie zapłaty?
    Jestem na książce przychodów i rozchodów.

    Pata

  • 2. Data: 2003-01-27 14:46:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Pata napisał:
> [...]
    > mam ją wpisać w koszty? w styczniu czy w lutym tj. w momencie zapłaty?
    > Jestem na książce przychodów i rozchodów.

    [Uwag! Bedzie sakramentalne pytanie!]

    A czy prowadzisz KPiR metoda kasową czy memoriałową?

    :-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-01-27 14:47:35
    Od: "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM>

    > kupiłam towar 15.1. Faktura ma odroczony termin płatności na 30 dni.
    Kiedy
    > mam ją wpisać w koszty? w styczniu czy w lutym tj. w momencie zapłaty?

    zalezy jaka metode rozliczania przyjales/as ( dowolnie )

    memorialowa - ksiegujesz, w okresie ktorego dotyczy zakup....

    kasowa - ujmujesz w KPiR w momencie zaplaty

    pozdr

    bubbaaa

  • 4. Data: 2003-01-27 16:50:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Kiedy
    >

    > zalezy jaka metode rozliczania przyjales/as ( dowolnie )
    >
    > memorialowa - ksiegujesz, w okresie ktorego dotyczy zakup....
    >
    > kasowa - ujmujesz w KPiR w momencie zaplaty

    Niezupełnie. Patrz par 17 rozporządzenia.

  • 5. Data: 2003-01-27 17:24:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, cef wrote:

    >+ > > kupiłam towar 15.1. Faktura [...]
    >+ > > Kiedy mam ją wpisać w koszty?
    >+ >
    >+ > zalezy jaka metode rozliczania przyjales/as ( dowolnie )
    [...]
    >+ > kasowa - ujmujesz w KPiR w momencie zaplaty
    >+
    >+ Niezupełnie. Patrz par 17 rozporządzenia.

    Hm... Ja tam kasy nie prowadzę, ale logika nakazywałaby
    wpisać w dniu przyjęcia a ująć w następnym miesiącu...
    Tak z ciekawości (kasowcy wystąp :)) - piszecie 2 razy
    (w kol 16 i 2 raz - "w handlowe") czy 'za pamięci' przez
    dodawania 'z poprzedniej strony' ??

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-01-27 23:59:12
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM> napisał w wiadomości
> [...]

    Jeżeli _towary handlowe_ ...

    > Kiedy
    ... to pod datą otrzymania towaru.

    a jeżeli pozostałe wydatki, to
    > zalezy jaka metode rozliczania przyjales/as ( dowolnie )
    > memorialowa - ksiegujesz, w okresie ktorego dotyczy zakup....
    > kasowa - ujmujesz w KPiR w momencie zaplaty

    Ryszard G.