  • 1. Data: 2003-01-27 13:33:39
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "Dawid Partyka - Koli" <S...@C...pl>

    Witam.
    1. Czy w umowie o dzieło z prawami autorskimi sa także progi podatkowe, czy
    podatek zawsze wynosi 20% (z 50% ponieważ 50% to koszty).
    2. Czy mając dochód z umów o dzieło mogę dać darowiznę (np. na szkołe) aby
    dostać zwrot??

    Dawid Partyka
    S...@C...pl

  • 2. Data: 2003-01-27 16:28:53
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Dawid Partyka - Koli wrote:

    >+ Witam.
    >+ 1. Czy w umowie o dzieło z prawami autorskimi sa także progi podatkowe, czy
    >+ podatek zawsze wynosi 20% (z 50% ponieważ 50% to koszty).

    Czy ty dobrze załapałeś jak to jest z podatkiem ?

    1. Po wykonaniu umowy - płacisz 20% zaliczki od dochodu, czyli przy
    "autorskim" - 10% od kwoty brutto

    2. Na koniec roku sumujesz wszystkie dochody, odliczasz ulgi
    i od tak wyznaczonego dochodu liczysz podatek wg skali.
    Odejmujesz podatek należny (wyliczony) od zapłaconego
    w postaci zaliczek i dopłacasz różnicę.

    Stąd - jeśli masz *tylko* dochody z UoD, to (licząc z *przychodu*
    brutto) do 2*kwoty_wolnej nie płacisz nic, do 1 progu*2 płacisz
    9,5%, od kolejnej częsci między 1 a 2 progiem - 15% a od tego
    co przekracza (brutto !) 2 próg*2 - 20%.
    To tak celowo "od brutta", żebyś widział że mało ;), dopiero
    gdzieś od 150kzł płacisz 20% "z brutta", wcześniej mniej.

    >+ 2. Czy mając dochód z umów o dzieło mogę dać darowiznę (np. na szkołe) aby
    >+ dostać zwrot??

    Jeśli można wg ustawy o podatku dochodowym - to tam pisze
    ile można (10% ? 15% ? nie pamiętam). W zwrot nie wierzę[1]:
    przy wysokich kwotach bedziesz musiał dopłacić do zaliczek
    - czyli mniej dopłacisz do różnicy :)
    [1] - mowa o przypadku z przekroczeniem skali :)

    >+ Pozdrawiam

    wzjm, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-01-27 21:47:58
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

> [...]
    > przy wysokich kwotach bedziesz musiał dopłacić do zaliczek
    > - czyli mniej dopłacisz do różnicy :)
    > [1] - mowa o przypadku z przekroczeniem skali :)

    -----------------------
    Gotfryd tak zawile to wytłumaczyłeś a może już mój mózg ma dość .Potwierdze
    tylko to darowiznie można odliczyć pod warukiem że jeśli gotówka to darowiza
    przelewem a odpis na cel oświatowe oswiatowo wych.15 %
    Wiola

  • 4. Data: 2003-01-27 23:12:06
    Temat: OT: Umowa o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, Wioletta Pikorska wrote:
    [...]
    >+ Gotfryd tak zawile to wytłumaczyłeś a może już mój mózg ma dość

    Przyznaję, że zdarza mi się... :[

    pozdrowienia :)