  • 1. Data: 2003-01-27 13:19:16
    Temat: PIT-8B
    Od: "gabisa" <g...@p...onet.pl>

    W roku 2002 miałam dwie umowy zlecenia w jednej firmie. Dostałam PIT-8B
    uwzględniający tylko jedną umowę zlecenia a na dodatek adresowany do urzędu
    skarbowego właściwego dla owej firmy. Mój US jest inny.

    W związku z powyższym mam pytania do szanownych grupowiczów:
    1. Który US jest właściwy - zleceniodawcy czy zleceniobiorcy dla PIT-8b i
    dla zapłacenia podatku z tytułu umowy zlecenia ?
    2. Czy na jednym PIT-8B można uwzględnić dwie umowy zlecenia ?

    Pozdrawiam
    Gabi

  • 2. Data: 2003-01-27 14:44:49
    Temat: Re: PIT-8B
    Od: "buba" <1...@w...pl.ANTYSPAM>

    > 1. Który US jest właściwy - zleceniodawcy czy zleceniobiorcy dla PIT-8b i

    podatnika czyli zleceniobiorcy

    > dla zapłacenia podatku z tytułu umowy zlecenia ?
    > 2. Czy na jednym PIT-8B można uwzględnić dwie umowy zlecenia ?

    mozna jesli ten sam platnik

    pozdr
    bubbaa

  • 3. Data: 2003-01-27 15:00:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik buba napisał:

    > podatnika czyli zleceniobiorcy

    > mozna jesli ten sam platnik

    Takich herezji dawno nie słyszałam... Normalnie drobne sie w kieszeni
    nie zgadzają...

    Zalicze na podatek dochodowy od umów cywilnoprawnych (zlecenia, o dzieł)
    odprowadza się do US zleceniodwacy - płatnika.
    Potem zleceniopbiorca rozlicza się rocznie juz w swoim urzędzie
    skarbowym. I na pewno nie na PIT-8B.

    Deklarację PIT-8B (to jest deklaracja roczna!!!) składa sie do US
    zlecenioborcy i uwzglednia na niej wszystkie umowy zawarte przez
    zleceniodawcę z tym konkretnym zleceniobiorcą.
    Wszystkie!! Dla jednego zleceniobiorcy jeden zleceniodawca wystawia
    jeden PIT-8B na koniec roku.

    Muslałam że jak sie chce innym radzic to wypada chociaz wziąc PITa do
    reki i przeczytac co na nim napisane a nie pleśc trzy po trzy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-27 16:06:31
    Od: "gs" <m...@N...pl>

> [...]
    > zleceniodawcę z tym konkretnym zleceniobiorcą.
    > Wszystkie!! Dla jednego zleceniobiorcy jeden zleceniodawca wystawia

    a do kiedy jest termin skladania tych deklaracjiw US i przesylania kopii do
    naszego uslugodawcy?
    dzieki z gory za odpowiedz
    gs

  • 5. Data: 2003-01-27 16:09:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, buba wrote:
    [...]
    >+ > 2. Czy na jednym PIT-8B można uwzględnić dwie umowy zlecenia ?
    >+
    >+ mozna jesli ten sam platnik

    ???
    No, w sumie "musi być" zawiera się w "można", to może
    nie powinienem się czepiać... Spytam: czy jeden płatnik
    *może* jednemu podatnikowi wystawić więcej niż jeden
    PIT 8b w jednym roku ?

    >+ pozdr

    wzjm, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-01-27 16:41:11
    Od: "gabisa" <g...@p...onet.pl>

> [...]

    > zleceniodawcę z tym konkretnym zleceniobiorcą.
    > Wszystkie!! Dla jednego zleceniobiorcy jeden zleceniodawca wystawia

    Dziękuję za odpowiedź - tak właśnie myślałam. Mój zleceniodawca ma kiepską
    kadrową, bo wysłała mój PIT-8B do US zleceniodawcy, a nie mojego. Na domiar
    złego zapomniała o drugiej umowie zlecenia. Jak to teraz odkręcić ?
    Zasadniczo nie powinno mnie to obchodzić, ale potrzebuję prawidłowego PIT-u
    (uwzględniającego dwie umowy zlecenia) do rozliczenia rocznego.

    Pozdrawiam
    Gabi

  • 7. Data: 2003-01-27 21:11:43
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

> [...]
    >
    > Muslałam że jak sie chce innym radzic to wypada chociaz wziąc PITa do
    > reki i przeczytac co na nim napisane a nie pleśc trzy po trzy.

    sorryy ze nie potne...czy ja za przeproszeniem napisalem cos
    innego...napisalem cos co sie nie zgadza?
    toz ja napisalem to samo co Ty
    udzielilem pytania na odpowiedzi
    Ty rozwinelas watek, ja odpowiedzialem w skrocie..nie rozwadzilem
    sie..przeczytaj jeszcze raz pytania i moje odp..i powiedz gdzie jest
    napisana nieprawda? hmm?

    pozdr
    bubbaaa

  • 8. Data: 2003-01-27 21:13:56
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > udzielilem pytania na odpowiedzi

    no to juz jest dobre ;-)))
    azaliz najsamwprzod byly odpowiedzi dopiero pozniej powstaly pytania do
    nich...

    oczywiscie udzielilem odp. na pytania

    pozdr
    bubbaaa

  • 9. Data: 2003-01-27 21:56:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Zostawiam tekst oryginalnej wypowiedzi żeby każdy mógł go sobie
    przeanalizować...

    Użytkownik buba napisał:

    > sorryy ze nie potne...czy ja za przeproszeniem napisalem cos
    > innego...napisalem cos co sie nie zgadza?
    > toz ja napisalem to samo co Ty
    > udzielilem pytania na odpowiedzi

    Napisałeś mętnie i w sposób swiadczący o tym że cos gdzies kiedys ktos
    ci powiedział, ale tak do końca nie pamietasz o co chodziło.
    Nie widziałes róznicy pomiędzy zapłata podatku a złożeniem deklaracji.

    No i to "jeżeli jest jeden płatnik" to nie wiem do czego przypiąć.
    Pit-8b z zasady wypełnia sie narastająco i nie może byc osobnego na
    kazdą umowę - wpływ kazdego następnego PITa od tego samego płatnika
    dotyczący tego samego zleceniobiorcy US potraktuje jako korekte
    poprzedniego.
    PIT8b *musi* a nie *może* obejmowac wszystkie umowy wypłacone w ciągu roku.

    I przyjęcie absurdalnego załozenia że dwóch zleceniodawców bedzie
    chciało wystawiac wspólnie jeden PIT8b i wtedy mozna na takim Picie
    wpisywac tylko po jednej umowie...

    Może nie o to Ci chodziło ale dokładnie to napisałeś a niestety nie
    zatrudniasz rzecznika który wytłumaczy słuchaczom co chciałes powiedziec
    mówiąc to co powiedziałeś.

    > Ty rozwinelas watek, ja odpowiedzialem w skrocie..nie rozwadzilem
    > sie..przeczytaj jeszcze raz pytania i moje odp..i powiedz gdzie jest
    > napisana nieprawda? hmm?
    To nie jest nieprawda, tylko bełkot. Nieprawda z reguły ma jakis sens...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-01-27 22:40:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jan 2003, buba wrote:
    [...do Maddy...]
> [...]
    >+ >
    >+ > Takich herezji dawno nie słyszałam... Normalnie drobne sie w kieszeni
    [...]
    >+ sorryy ze nie potne...czy ja za przeproszeniem napisalem cos
    >+ innego...napisalem cos co sie nie zgadza?

    Nie zgadza się.
    Udało ci się tak sformułować odpowiedź, że formalnie rzecz biorąc
    jest poprawna logicznie, ale ludzi czytających "na rozum" może
    wprowadzić w błąd !
    Czytałeś już mój post ? ;)
    Po prostu - potwierdziłeś, że *można* umieścić "2 umowy
    1 płatnika na jednym PIT-8b". To prawda :)
    Tylko że warunek jest ostrzejszy: one *muszą* być na 1 sztuce PIT-8b !

    >+ toz ja napisalem to samo co Ty

    "można" <> "musi"

    IMHO, ale ja się dziś z tyloma osobami spierałem że już za logikę
    (własną) przestaję odpowiadać ! :)

    pzdr, Gotfryd