  • 11. Data: 2011-01-13 17:16:55
    Temat: Re: Jak znaleźć rzetelną pomoc podatkową?
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 13.01.2011 16:40, mvoicem wrote:

    > Chyba główny problem powstaje wtedy, kiedy interpretacja będzie "nie po
    > myśli". Bo jak sie minister zgodzi z podatnikiem, to problemu raczej nie
    > ma.

    Zakładając że minister zgodził się z podatnikiem, a nie z tym co
    podatnik we wniosku napisał ;)

    --
    Tomek

  • 12. Data: 2011-01-13 18:59:10
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.01.2011 15:19, mvoicem pisze:
    > Mój sposób postępowania w takim przypadku byłby taki:
    > 1. - albo sam spróbowałbym zrozumieć przepisy

    No ja rozumiem, że mogę ZW, ale sęk w tym, że ja nie jestem fachowcem i
    mam błędne zrozumienie. Przecie interpretacja polega na pytaniu czy
    dobrze rozumiem właśnie.

    > i z lub bez pomocy grupy
    > ustaliłbym swoje stanowisko,

    Próbowałem, nie było odzewu.

    > - albo zaufałbym swojej księgowej i przyjąłbym jej stanowisko jako
    > swoje,

    Nie mam księgowej.

    > - albo udałbym się do doradcy podatkowego w celu ustanowienia
    > stanowiska,

    No właśnie pytam, jak znaleźć jakiegoś takiego rzetelnego.

    > 3. złożyłbym wniosek o interpretację.

    No będę składał, ale mam nadzieję, że dobrze złożę. Bo tam też jest
    jakiś ZONK, że oni odpowiadają MASZ RACJĘ albo NIE MASZ. A jak
    odpowiedzą NIE MASZ, to może temu, że słabo zadane pytanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 13. Data: 2011-01-13 23:15:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2011, Fenix wrote:

    > Czy nie jest przypadkiem tak, ze podatnik jest jak gdyby chroniony
    > przez interpretacje indywidualna

    Jest chroniony przed karą.
    Ale przecież nie przed podatkiem - inaczej każdy by machnął jakąś
    transakcję życia, złożył wniosek o interpretację z tezą że podatek
    się nie należy i powiedział że "jest chroniony".

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-01-14 08:44:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.01.2011 00:15), Gotfryd Smolik news wrote:

    > Jest chroniony przed karą.
    > Ale przecież nie przed podatkiem - inaczej każdy by machnął jakąś
    > transakcję życia, złożył wniosek o interpretację z tezą że podatek
    > się nie należy i powiedział że "jest chroniony".

    Tyle że raptem przez 3 miesiące, na tyle możnaby każdemu pozwolić :).

    p. m.

  • 15. Data: 2011-01-14 14:30:59
    Od: Fenix <f...@y...com>

    On 14 Sty, 00:15, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    >   Jest chroniony przed kar .
    >   Ale przecie nie przed podatkiem - inaczej ka dy by machn jak
    > transakcj ycia, z o y wniosek o interpretacj z tez e podatek
    > si nie nale y i powiedzia e "jest chroniony".
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Co w sytuacji, gdy interpretacja dotyczy wlasnie (nie)placenia podaktu
    i jest korzystna dla podatnika? US domaga sie zaplaty jakiegos
    podatku, a w interpretacji jest napisane, ze podatnik nie musi go
    zaplacic - wiec ma chyba "ochrone dozywotnia" przed zaplata podatku (o
    odsetkach nie wspominajac)? :-)