  • Data: 2002-08-06 19:32:06
    Temat: Re: Jak zostać płatnikiem Vat-u ???
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tako rzecze m...@w...pl:

    > Na początku roku założyłem działalność - ryczał bez VAT. Teraz nagle
    > okazało się że w ramach rozwoju firmy ten Vat jest mi potrzebny
    > (artykuły które chcę sprzedawać kupują w 99% firmy, a one chcą Faktury
    > Vat, a nie Rachunki). Złożyłem więc wszystkie potrzebne papiery w US,
    > ale odmówiono mi i nie mogę zostać płatnikiem Vat-u w tym roku. Jako
    > uzasadnienie podano mi, że nowa firma przez pierwszy rok działalności
    > nie może zostać płatnikiem VAT-u chyba, że:
    > 1) Przekroczę obrót 80000 zł.
    > 2) Zacznę sprzedawać coś co jest objęte obowiązkowym prowadzeniem
> [...]

    Podobno (nie jestem pewien) coś się zmieniło w ustawie o
    VAT i rzeczywiście obecnie nie można z własnej woli przejść na VAT w ciągu
    roku, chyba że przekroczy się nie, jak pan pisze 80000 lecz 38500zł.
    Spytaj w US co musiałbyś spredać ażeby musieć wejśc na VAT.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.
    Jest tylko zupełnie inne..." William Shakespeare