  • 1. Data: 2008-11-02 16:49:36
    Temat: Jaki VAT dla klienta ze szwajcarii
    Od: "JG" <j...@n...pl>

    Mam wystawic FV dla klienta ze Szwajcarii (uslugi informatyczne).
    I teraz pytanie? Jaki VAT? Pelne 22 %, 0 czy zwolniony?

    Prosze tez o podanie podstawy prawnej

    Dziekuje.

  • 2. Data: 2008-11-02 18:24:50
    Temat: Re: Jaki VAT dla klienta ze szwajcarii
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-02, JG <j...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Mam wystawic FV dla klienta ze Szwajcarii (uslugi informatyczne).
    > I teraz pytanie? Jaki VAT? Pelne 22 %, 0 czy zwolniony?

    IMHO vat ma zapłacić nabywca. Ty wystawiasz fakturę "nie podlega".
    No chyba, że te usługi to nie PKD 72.1 lub 72.2. Ja właśnie takie
    faktury wystawiam klientowi w UK.

    > Prosze tez o podanie podstawy prawnej

    Art. 27 2) ust. 3. i 4. ustawy o podatku od towarów i usług.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2008-11-02 18:31:48
    Od: "McGyver" <m...@w...pl>

    Gazeta Prawna

    ..prawo do zastosowania stawki 0 proc. .........Ustawa wyróżnia tzw. eksport
    bezpośredni (o którym mówimy, gdy wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty
    dokonywany jest przez dostawcę towaru lub w jego imieniu), jak i tzw.
    eksport pośredni (mający miejsce, gdy wywóz towaru następuje przez nabywcę
    towaru mającego siedzibę poza terytorium Wspólnoty lub w jego imieniu).

    W każdym z tym przypadków ustawodawca przewidział odmienne, określone w art.
    41 ustawy, warunki uprawniające do zastosowania stawki 0 proc

  • 4. Data: 2008-11-03 09:54:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Nov 2008, JG wrote:

    > Mam wystawic FV dla klienta ze Szwajcarii (uslugi informatyczne).

    IMVHO brakuje najważniejszej informacji - GDZIE ta usługa jest
    świadczona, tam czy tu. A z braku laku opisu "jak" to się odbywa,
    może komuś będzie chciało się pogdybać czy świadczenie usługi
    ma miejsce TAM.
    Popatrz na to tak: ktoś bierze sprzęt, jedzie do Szwajcarii
    i tam buduje wiadukt. Co ma do tego polski VAT?
    Z kolei jak klient ze Szwajcarii odbiera w polskim przedstawicielstwie
    oprogramowanie stworzone jako "usługa", to co ma do tego fakt, że
    on jest ze Szwajcarii?
    IMVHO z takim opisem jak podałeś (konieczność dogdybania sobie
    stosu założeń, ktore mozna wygbydać prawidłow lub błędnie) nikt
    rozsądny nie zabierze się do dyskusji :)

    > Prosze tez o podanie podstawy prawnej

    A z tym nie ma problemu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    ...gorzej ze znalezieniem właściwego wycinka tej podstawy!
    :)

    IMVHO wszystko zależy od miejsca świadczenia usługi - Szwajcaria
    zdaje się nie należy do wspólnego obszaru celnego (dobrze mi się
    wydaje?) więc albo usługa jest świadczona w .pl (i VAT 22%) albo
    poza obszarem celnym (który obejmuje też umowy dot. VAT i należą
    do niego również kraje nie należące do .eu, np. Norwegia), a w
    takim przypadku:

    > Pelne 22 %, 0 czy zwolniony?

    ...IMHO żadna z tych możliwości.
    Nie podlega (stosowane oznaczenie "NP", o ile pojawia się na f-rze)
    W takim wypadku podstawą prawną byłby art.5 ustawy o VAT (nie
    jest wymienione w art.5 - nie podlega).

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-11-03 19:28:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 2 Nov 2008, McGyver wrote:

    > Gazeta Prawna
    >
    > ..prawo do zastosowania stawki 0 proc. .........Ustawa wyróżnia tzw. eksport
    > bezpośredni (o którym mówimy,
    > gdy wywóz towaru poza terytorium Wspólnoty
    ^^^^^^

    Nie mówię że nie, ale pytanie wyglądało na pytanie o usługę
    (a wtedy nie ma 0% lecz "nie podlega") a cytujesz odnośnie
    towarów (kiedy faktycznie jest 0%).

    pzdr, Gotfryd