  • 11. Data: 2004-10-11 08:02:49
    Temat: Re: Jaki koszt 1 osobowej dzialanosci gospodarczej
    Od: "DrMaksiu" <m...@m...uk>

    Użytkownik "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl> napisał w wiadomości
    news:ckc72e$750$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No wlasnie teraz jak wykonuje jakies zlecenie to zleceniodawca placi za
    mnie
    > tylko bodajrze 19%. Bo wlsnie z ZUS'u jestem jako student zwolniony :(

    FIrmy zatrudniajac studentow bo mniej za nas placa.Ale jak chcesz miec
    wlasna firme to niestety musisz placic pelny ZUS.
    BYlem w ZUS-ie pytalem,studenci nie maja zadnych znizek jesli rozpoczynaja
    wlasna DG.

    --
    Pzdr.DrMaksiu [LDZ]
    Corratec Superbow Race - Freccia to ona moja maszyna wyscigowa!

  • 12. Data: 2004-10-11 08:04:04
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik grzess <k...@w...pl> w poscie
    news:ckcgg8$233$1@nemesis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

    > chyba chcesz pytajacego wprowadzic w kanal
    > koszt rejestracji stowarzyszenia z dzialalnoscia to min 1500zl

    Lepiej wyrzygac 1500 jednorazowo niz 700 co miesiac.

    > koszt pelnej ksiegowosci to ok 1000zl/mc

    Ale moze ktos ze stowrzyszenie zechce - jako wolontariusz, lub za
    symboliczne wynagrodzenie poprowadzic (np. mama prezesa :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 13. Data: 2004-10-11 08:29:15
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Sun, 10 Oct 2004 21:52:11 +0200, SDD naskrobał(a):

    > Uzytkownik DrMaksiu <m...@m...uk> w poscie news:ckc1f4$5vn$1@news.onet.pl

    > Umowe o prace chyba miales na mysli. Nie na czas nieokreslony, bo nie ma to
    > sensu, ale na min. 824 brutto (nie wiadomo, co bedzie po nowym roku).
    > A ze zleceniem tez mozna kombinowac. Nie musi byc na czas nieokreslony. Moze
    > byc na niewielka kwote - tak, skladki ZUS beda wynosic kilkadziesiat zl.
    > Wtedy z dzialalnosci tez bedzie zdrowotne - 150 zl.

    ciągle ten sam błąd - nie jest to prawdą.

    Dz.U.1998.137.887 (U) System ubezpieczeń społecznych.

    Rozdział 2 Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym

    Art. 9. 1. Osoby, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1, 3, 10, 13-18b i 20,
    spełniające jednocześnie warunki do objęcia ich obowiązkowo ubezpieczeniami
    emerytalnym i rentowymi z innych tytułów, są obejmowane ubezpieczeniami
    tylko z tytułu stosunku pracy, umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej
    umowy o świadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje
    się przepisy dotyczące zlecenia, albo umowy o dzieło, jeżeli umowę taką
    zawarty z pracodawcą, z którym pozostają w stosunku pracy, lub jeżeli w
    ramach takiej umowy wykonują pracę na rzecz pracodawcy, z którym pozostają
    w stosunku pracy, członkostwa w spółdzielni, służby, pobierania świadczenia
    socjalnego lub zasiłku socjalnego. Mogą one dobrowolnie, na swój wniosek,
    być objęte ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi również z innych
    tytułów, z zastrzeżeniem ust. 1a.
    1a. Ubezpieczeni wymienieni w ust. 1, których podstawa wymiaru składek na
    ubezpieczenia emerytalne i rentowe z tytułu stosunku pracy, członkostwa w
    spółdzielni, służby, pobierania świadczenia socjalnego lub zasiłku
    socjalnego w przeliczeniu na okres miesiąca jest niższa od określonej w
    art. 18 ust. 4 pkt 5a, podlegają również obowiązkowo ubezpieczeniom
    emerytalnemu i rentowym z innych tytułów, z zastrzeżeniem ust. 1b i art. 16
    ust. 10a.
    1b. Jeżeli ubezpieczeni, o których mowa w ust. 1a, spełniają jednocześnie
    warunki do objęcia ich obowiązkowo ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi
    z więcej niż jednego innego tytułu, stosuje się do nich odpowiednio ust. 2.
    2. Osoba spełniająca warunki do objęcia obowiązkowo ubezpieczeniami
    emerytalnym i rentowymi z kilku tytułów, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt
    2, 4-6 i 10, jest objęta obowiązkowo ubezpieczeniami z tego tytułu, który
    powstał najwcześniej. Może ona jednak dobrowolnie, na swój wniosek, być
    objęta ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi także z pozostałych,
    wszystkich lub wybranych tytułów lub zmienić tytuł ubezpieczeń, z
    zastrzeżeniem ust. 7.

    i najważniejsze

    atr. 18 pkt 3. Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i
    rentowe zleceniobiorców ustala się zgodnie z ust. 1, jeżeli w umowie
    agencyjnej lub umowie zlecenia albo w innej umowie o świadczenie usług, do
    której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje się przepisy dotyczące zlecenia,
    określono odpłatność za jej wykonywanie kwotowo, w kwotowej stawce
    godzinowej lub akordowej albo prowizyjnie."

    -> tak wiec DOWOLNA UMOWA ZLECENIE ale KONIECZNIE z określoną KWOTOWO
    odpłatością.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 14. Data: 2004-10-11 09:25:35
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckdep2$233$1@news.onet.pl>,
    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> wrote:

    > Uzytkownik Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> w poscie
    i.pl napisal, co
    > nastepuje:

    > Wiadomo jaka bedzie minimalne wynagrodzenie. Czy jednak wystarczy ono, by z
    > DG nie placic ZUSu ???
    > Nasz genialny gospodarczy uzdrowiciel Hausner ma inne w tym wzgledzie plany.

    A nie, w tym sensie to nic nie wiadomo przynajmniej do końca listopada :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 15. Data: 2004-10-12 11:27:41
    Od: Maciek Bartnik <m...@b...polbox.com>

    Dnia 2004-10-10 21:05, Użytkownik Karol K. napisał:
    > 700zl to wor pieniedzy :( no niestety chyba nic z tego nie bedzie :(
    To zostań szybko absolwentem - wtedy przez rok będziesz zwolniony ze
    składki emerytalnej, czyli miesięcznie zapłacisz 400-parę zł na ZUS.

    Maciek / Pisząc do mnie prywatnie usuń wstawkę antyspamową /

  • 16. Data: 2004-10-12 11:38:58
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@b...polbox.com> napisal(a):
    > To zostań szybko absolwentem - wtedy przez rok będziesz zwolniony ze
    > składki emerytalnej, czyli miesięcznie zapłacisz 400-parę zł na ZUS.

    To powinno być wielką czcionką na główniej stronie WWW ZUSu - NIE MA
    JUŻ TEJ "PROMOCJI"!!! Absolwenci płacą tyle, co wszyscy.
    --
    Samotnik
    "Mnie takie zabawy nie bardzo interesują. Nie gustuje w penisach,

  • 17. Data: 2004-10-12 17:26:00
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    > To powinno być wielką czcionką na główniej stronie WWW ZUSu - NIE MA
    > JUŻ TEJ "PROMOCJI"!!! Absolwenci płacą tyle, co wszyscy.

    hehe :) szkoda ze w jej miejsce nie wprowadzili zadnej nowej "promocji" :PPP
    No ale zycie :) chyba brat zalozy firme bo jest satrudniony na umowe o prace
    a ja u niego bede robil na umowe zlecenie albo cos takiego Jeszcze sie
    okaze:)

    Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za odpowiedzi :)
    Karol