  • 1. Data: 2004-10-10 19:09:42
    Temat: wspólne opodatkowanie
    Od: "romang52" <r...@p...onet.pl>

    Witam Wszystkich grupowiczów!
    Czy miałem prawo do wspólnego opodatkowania małżonków w roku 2003 jeśli od
    1999r miałem przerwę ( zawieszona działalność gospodarcza - RKP} do momentu
    jej likwidacji w XI.2003 ?. W tym okresie ani przez 1 dzień nie prowadziłem
    działalności ani nie płaciłem RKP.Zgłoszenia przerwy (zawieszenia} i
    likwidacji działalności w US zgodne terminowo z ustawą z 20 listopada1998r.

  • 2. Data: 2004-10-10 19:29:04
    Temat: Re: wspólne opodatkowanie
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    romang52 wrote:
> [...]
    > RKP} do momentu jej likwidacji w XI.2003 ?. W tym okresie ani przez
    > 1 dzień nie prowadziłem działalności ani nie płaciłem RKP

    Jeśli dobrze rozszyfrowuję skót RKP
    (ryczałt karta podatkowa) to obawiam się, że
    że nie masz takiego prawa. Obowiązujący
    obecnie (w 2003 także) zapis art 6.8 updof
    wyklucza ze wspólnego rozliczenia małżonków
    (czy osób samotnie wychowujących...)
    gdy w stosunku do jednego(jednej) z nich mają zastosowanie przepisy ustawy
    podatku dochodowym od niektórych przychodów
    osiąganych przez osoby fizyczne zwanej
    dalej "ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym"
    Kiedyś była mowa o osiąganiu dochodów opodatkowanych w ten sposób,
    a teraz wystarczy, że tej osoby dotyczą przepisy.
    Jeśli zatem działalność nie była zamknięta (a jedynie zawieszona),
    to stosowne przepisy zastosowanie miały i rozliczałeś
    swój podatek (chociaż go nie było) ryczałtowo.
    Zdaje się, że ktoś "walczy" w tej sprawie (prasa donosiła),
    ale nie wiem na jakim jest to etapie.