  • 1. Data: 2009-01-30 15:39:58
    Temat: Jaki kurs euro przy ryczałcie od nieruchomości? PIT-28
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Witam,
    mam przychód z nieruchomości i jestem na ryczałcie. Do kwoty 4000 euro
    płaci się 8,50 % podatku (dla ścisłości: przychód uzyskuję w Polsce w
    złotówkach), powyżej tej kwoty - 20 %. I tu pytanie. Jaki kurs euro
    obowiązuje przy obliczeniu podatku za 2008 rok? Obiło mi się
    o uszy, że to będzie kurs z końca 2007 roku, ale nie wiem dokładnie z
    jakiego dnia.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 2. Data: 2009-01-31 10:31:05
    Od: Rex <w...@z...spamem>

    Rex pisze:

> [...]
    > obowiązuje przy obliczeniu podatku za 2008 rok? Obiło mi się
    > o uszy, że to będzie kurs z końca 2007 roku, ale nie wiem dokładnie z

    Czy ktoś z forumowiczów wie jaki kurs euro obowiązuje przy obliczeniu
    podatku od nieruchomości (ryczałt) za 2008 rok. Dzisiaj muszę wysłać
    do US PIT-28 i bardzo potrzebuję ten informacji. Próbowałem w czwartek
    i piątek dzwonić do Krajowej Informacji Podatkowej w tej sprawie (022
    3300330), ale linia zawsze była zajęta.

    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    Rex

  • 3. Data: 2009-01-31 10:46:54
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Rex" <w...@z...spamem> napisał w wiadomości

> [...]
    > obowiązuje przy obliczeniu podatku za 2008 rok? Obiło mi się
    > o uszy, że to będzie kurs z końca 2007 roku, ale nie wiem dokładnie z

    Ustawa z dnia 20 listopada 1998 r.

    o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych
    przez osoby fizyczne.

    Art.4 ust. 2. Kwoty wyrażone w euro przelicza się na walutę polską według
    średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego
    w dniu 1 października roku poprzedzającego rok podatkowy.

    pozdr,
    m.w.

  • 4. Data: 2009-01-31 16:09:39
    Od: "Atomek" <lta_tomek(WYTNIJ)@poczta.onet.pl>

> [...]
    > obowiązuje przy obliczeniu podatku za 2008 rok? Obiło mi się
    > o uszy, że to będzie kurs z końca 2007 roku, ale nie wiem dokładnie z
    ================
    4000EUR=15072PLN
    Atomek

  • 5. Data: 2009-02-02 20:46:31
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Przy okazji mam powiązane pytanie:

    Czy po zakończniu najmu opłacanego do ręki, zgłoszonego do opodatkowania ryczałtem
    miesięcznym, był (2004/05) jakiś obowiązek zgłoszenia przez wynajmującego samego
    faktu zakończenia najmu do U.S.?

  • 6. Data: 2009-02-02 21:49:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2009, 666 wrote:

> [...]
    miesięcznym, był (2004/05) jakiś obowiązek zgłoszenia przez wynajmującego samego

    AFAIR nie - ale piszę "z głowy czyli z niczego".
    Pamiętać tylko trzeba, że pozostał w US "wybór" - bo on się automatycznie
    nie kasuje. Czyli w razie nowego najmu najlepiej na nowo "wybrać",
    aby nie narazić się na ew. spory w interpretacji.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-02-03 11:21:34
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Wydzwania własnie biurwa z U.S. do staruszki, która to kiedyś w 2004/05 wynajmowała
    studentom i wybrała wtedy ryczałt miesięczny (kwartalnego chyba nie było).

    a) Bo Pani nie zaprzestała działaności godpodarczej (sic! - ale wg słów staruszki)
    opodatkowanej ryczałtem;
    b) Bo Pani nie złozyła PIT za 2006 rok (nie złozyła, bo ZUS na 99,9% złożył, a innych
    przychodów nie było).
    I co poza zastrzeleniem biurwy nam pozostaje?
    Nowego najmu nie było i nie ma.

    -----