  • 1. Data: 2002-06-19 16:52:36
    Temat: Jaki kurs walut?
    Od: "Meg" <c...@p...onet.pl>

    Opis sytuacji:
    Na rachunku bankowym-dewizowym (EUR) są środki pochodzące z kredytu
    dewizowego EUR. Kredyt przyznano w dniu 22.04.2002r. i wyceniono go wg
    średniego kursu NBP, czyli 3,5913.
    Od tej pory wszystkie ruchy na rachunku wyceniane były wg w/w kursu i kursu
    średniego NBP, np.:
    - zapłata dostawcy zagranicznemu za fakturę:
    kwota 2000EUR x 3,5913 (kurs z dnia przyznania kredytu) = 7182,60PLN
    - wypłata na delegację z dnia 26.04.2002r.:
    kwota 500EUR x 3,6120 (kurs banku z usług, którego korzystamy z dnia
    26.04.2002r.) = 1806,00PLN
    kwota 500EUR x 3,5913 (kurs z dnia przyznania kredytu) = 1795,65PLN
    1806,00PLN - 1795,65PLN = 10,35PLN (dodatnie różnice kursowe)
    - odsetki od salda MA z dnia 29.04.2002r.:
    kwota 30,56EUR x 3,5971 (kurs średni NBP z dnia 29.04.2002r.) = 109,93PLN
    - spłata kredytu (tak samo wyceniano odsetki od kredytu):
    kwota 630EUR x 3,5913 (kurs z dnia przyznania kredytu)
    Proszę napiszcie, czy takie wycenianie było prawidłowe, ponieważ mam
    wątpliwości. W ustawie o rachunkowości czytam przecież, że wyceniam wg
    kursów banku, z którego usług korzystam. Może ktoś pofatykowałby się i
    przedtawił rozwiązanie powyższych problemów. Chodzi mi o opinie, czy
    przyjęte wyżej kursy są prawidłowe, jak nie to napiszcie jakie to mają być
    kursy.

    Dzięki
    Małgosia

  • 2. Data: 2002-06-23 07:38:10
    Temat: Re: Jaki kurs walut?
    Od: <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Małgosia
    >
    > Małgosiu, jedno pytanie, czy w umowie o kredyt masz ustaloną klauzule spłaty
    i ruchów na tym rachunku kredytowym, tzn, jaki kurs będzie przyjmowany do
    rozliczeń??. Każdy ruch na rachunku dewizowych jest rozliczany po kursie
    obowiązującym w danym dniu w banku w którym jest konto dewizowe. Czy na
    wyciągach bankowych, po danych operacjach, masz rozliczenie przeliczjące na zł.
    Jeżeli tak to rozliczaj wg tego kursu który jest na wyciągu. Podajesz
    przykłady, sugerujesz , że powinno się wyliczać zgodnie z ustaw ą o
    rachunkowości. masz rację,.nie wiem dlaczego bank, przy spłacie raty kredytu
    przyjął kurs z dnia przyznania kredytu. według mnie nie powinno tak być, ale
    zerknij do umowy, Zaletą lub wadą kredytów dewizowych, jest to że róznice
    kursowe są na plus lub minus. , Powodzenia

  • 3. Data: 2002-06-23 19:34:14
    Od: "Meg" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > zerknij do umowy, Zaletą lub wadą kredytów dewizowych, jest to że róznice
    > kursowe są na plus lub minus. , Powodzenia

    Bardzo dziękuję za zainteresowanie moim problemem i podpowiedź. Tak naprawdę
    bank wylicza raty, odsetki i inne wypłaty i wpłaty wg swoich kursów na dany
    dzień. Sęk w tym, że moja poprzedniczka nie korzystała z tych kursów, tylko
    wyliczała wszystkie operacje (nie wiadomo na jakiej podstawie, umowy
    kredytowe są zgodne z ustawą o rachunkowości) tak jak opisałam to wcześniej.
    Mało tego chyba coś źle zdefiniowała w programie księgowym (FK Symfonia) i
    nie można uzgodnić salda rachunku dewizowego w walucie EUR. Żeby wyjaśnić
    całą sytuację to za dużo pisania. Jeszcze tylko dodam, że jestem
    początkującą gł. księgową, mam wiele zapytań i wątpliwości - ale przecież
    "praktyka czyni mistrza".
    Podrawiam
    Małgosia

  • 4. Data: 2002-06-23 19:38:04
    Od: "Meg" <c...@p...onet.pl>

    Przepraszam, że tak wysłałam ale coś się zamieszało z Outlook.

  • 5. Data: 2002-06-23 19:44:29
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Meg" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Czy odbierasz poczte mailowa?

    Karol

  • 6. Data: 2002-06-23 21:12:32
    Od: "Megan" <m...@m...pl>

    > Czy odbierasz poczte mailowa?

    Wiem wiem, dzisiaj czytalam co do mnie pisales, ale to konto na ktore
    wyslales jest tylko dla dostepu do serwera newsow. Moja skrzynka to
    m...@m...pl, ale dzieki za twoje maile - myslalam w zasadzie tak samo.

    Pozdrawiam
    Malgosia