  • 1. Data: 2002-06-19 19:17:20
    Temat: Jak to jest z tym ZUS - em
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    Witajcie !

    20.12.2001 zarejestrowalem dzialalnosc gosp. na gminie. Zalatwilem regon i
    inne potrzebne dokumenty. Do zusu sie nie zglosilem poniewaz jak do tej pory
    nie uzyskalem zadnego przychodu. Dzisiaj dostalem pismo z ZUSu ponaglające
    mnie do zlozenia stosownych dokumentow czyli NIP, regon, oraz napisania od
    kiedy zaczalem dzialalnosc, czy wogole ja zacząlem a dlaczego jej nie
    zglosilem, lub ze nie rozpoczalem dzialalnosci wcale.
    W moim przypadku wygląda to tak ze jak do tej pory moja firma nie zarobila
    na siebie ani centa, mysle wiec ze powinienem napisac ze dzialalnosci wogole
    nie rozpocząlem .

    Prosze napiszcie co o tym myslicie.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-06-19 20:38:11
    Temat: Re: Jak to jest z tym ZUS - em
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Pejter <p...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeql38$qnj$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > W moim przypadku wygląda to tak ze jak do tej pory moja firma nie zarobila
    > na siebie ani centa, mysle wiec ze powinienem napisac ze dzialalnosci

    Najważeniejsze jest czy dokonałeś jakiś czynności związanych z DG, czyli np.
    wystawienie faktury.
    zapraszam na moje FAQ :) Dział "rozpoczęcie DG".

    WS

    --
    My ICQ # 131633151
    GG 3842497

  • 3. Data: 2002-06-19 21:40:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jun 2002, Pejter wrote:

> [...]
    >+ inne potrzebne dokumenty. Do zusu sie nie zglosilem poniewaz jak do tej pory

    Zakładam optymistycznie że do USu *też* jeszcze się nie zgłosiłeś.

> [...]
    >+ kiedy zaczalem dzialalnosc, czy wogole ja zacząlem a dlaczego jej nie
    >+ zglosilem, lub ze nie rozpoczalem dzialalnosci wcale.

    No to dobrze wybierasz z wyliczanki:

    >+ W moim przypadku wygląda to tak ze jak do tej pory moja firma nie zarobila
    >+ na siebie ani centa, mysle wiec ze powinienem napisac ze dzialalnosci wogole
    >+ nie rozpocząlem .

    Jak na mój gust to OK :)
    Warunki:
    1. *nie prowadziłeś działalności*. IMO (możesz spotkać również
    inne opinie... ;)) DG to *nie tylko* wystawianie rachunków :)
    Podpisywałeś jakiś "papier" w imieniu firmy ? (umowę na przykład)
    Kupowałeś coś "na firmę" ? (tu zdania są sprzeczne; ja tam
    jestem po 'ostrożnej' stronie: wszystko co "przed DG" lepiej
    kupić "na siebie" zbierając faktury)
    2. *nie rejestrowałeś się w US* - bo to powinna być ta sama
    rejestracja... !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (do którego ZUS - swojego czasu - z podobnym pytaniem uderzył
    i zadowolił się [ZUS] wyjaśnieniem telefonicznym ! - WEŹ
    i ZADZWOŃ !)

  • 4. Data: 2002-06-20 05:14:47
    Od: "Matovy" <a...@p...onet.pl>

    > Pozdrowienia, Gotfryd
    > (do którego ZUS - swojego czasu - z podobnym pytaniem uderzył
    > i zadowolił się [ZUS] wyjaśnieniem telefonicznym ! - WEŹ
    > i ZADZWOŃ !)

    jak mowil Tym na Misiu: Zasadniczo zawsze staram sie zeby miec kwit (czy cos
    w tym stylu). Takie rzeczy lepiej miec jednak na pismie. Np. Babka z ktora
    zalatwiles to przez telefon idzie na urlop, przychodzi jej kolezanka patrzy
    a tu taka "rozwojowa" sprawa - buch masz niepotrzebne klopoty.
    Przygotuj pismo z wyjasnieniami takimi jak radzili Ci wczesniej koledzy ,
    idz do ZUS pogadaj z babka, potwierdz pismo i masz spokoj.

    --
    A.S.

  • 5. Data: 2002-06-20 11:08:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pejter" [...]
    > W moim przypadku wygląda to tak ze jak do tej pory moja firma nie zarobila
    > na siebie ani centa, mysle wiec ze powinienem napisac ze dzialalnosci
> [...]

    Ja sobie o tym mysle, ze czy zarobila, czy ine to jedno, a ZUSowi chodzi o
    to, czy
    DZIALA.
    No bo jesli dziala, to trzeba bylo zarejestrowacsie w ZUSie i w USie.
    (zakladam opptymistycznie ze oswiadczeine w US o wborze formy opodatkowania
    pan zlozyl).

    Tak sobie mysle, ze jesli jako firma cos Pan kupil to pwenie firma
    dziala.....

    Pozdrowienia

    Boguslaw