  • 1. Data: 2006-01-30 08:05:45
    Temat: Jakie są koszty uzyskania??
    Od: "Agnieszka" <a...@g...pl>

    Witam!
    Wczoraj, przy pomocy programu PITY 2005 chciałam w końcu wypełnić mój PIT.
    Do tej pory nie robiłam tego, przy pomocy tego programu.
    Z jednej firmy, z umów o dzieło mój przychód wyniósł 10.355,36, dochód
    8.284,29, pobrana zaliczka 1.574,10 a koszty uzyskania 2.071,07.
    Gdy wpisuje w okienko programu te koszty uzyskania, to program automatycznie
    zmienia mi je na 1227 zł i wyjasnia,ze takie są maxymalne koszty uzyskania
    jakie moge tam wpisac. Czy ktos mi może wyjaśnić dlaczego tak jest i jakie
    są tego podstawy prawne.I co powinnam wpisac w okienko koszty uzyskania
    przychodu??
    Pozdrawiam
    Aga S.

  • 2. Data: 2006-01-30 08:19:54
    Temat: Re: Jakie są koszty uzyskania??
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > koszty uzyskania jakie moge tam wpisac. Czy ktos mi może wyjaśnić
    > dlaczego tak jest i jakie są tego podstawy prawne.I co powinnam wpisac

    Najprawdopodobniej wpisujesz nie w tej rubryczce co trzeba. Pewnie
    wstawiasz to tam gdzie są przychodzy z tytułu umowy o pracę. Przychód z
    umowy o dzieło to jest przychód z działalności wykonywanej osobiście,
    praw autorskich i pokrewnych - chyba tak się zwie ta rubryczka (nie
    widzę wzoru pita przed oczami).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2006-01-30 08:20:01
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

> [...]
    > są tego podstawy prawne.I co powinnam wpisac w okienko koszty uzyskania

    to wpisz w tym okienku w pozycji 42g.
    Bo te pierwsze dotycza pracy na etacie.

    pzdr
    piotrek

  • 4. Data: 2006-01-30 09:45:08
    Od: Andrew <a...@p...onet.pl>

    Agnieszka napisał(a):
> [...]
    > jakie moge tam wpisac. Czy ktos mi może wyjaśnić dlaczego tak jest i jakie
    Nie ma podstaw prawnych, albo błąd pragramu albo użytkownika.
    najprawdopodobniej wpisujesz koszty w złą rubryczkę. Np. program ips ma
    rozszerzalne pole nr 42 formularza pit-37 i koszty nalezy wpisac w
    odpowiednie podpole.

    Andrew

  • 5. Data: 2006-01-30 09:55:11
    Od: "Agnieszka" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowy o dzieło to jest przychód z działalności wykonywanej osobiście,
    > praw autorskich i pokrewnych - chyba tak się zwie ta rubryczka (nie

    Cały bajer w tym, że wpisuję we właściwych polach dotyczących umowy zlecenia
    właśnie. Pojawia się komunikat, że "kwote kosztów uzyskania przychodów
    ograniczono do przysługującego limitu kosztów w wysokości 1227zł" no i ile
    bym nie wpisała to sie zmienia na ten max czyli 1227zł.

  • 6. Data: 2006-01-30 10:37:23
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

> [...]
    > są tego podstawy prawne.I co powinnam wpisac w okienko koszty uzyskania

    Tam trzeba wybrać odpowiednią pozyję, gdzie nie pisze jaki jest limit
    kosztów, czyli 42g

  • 7. Data: 2006-01-30 12:02:19
    Od: "Agnieszka" <a...@g...pl>

    Użytkownik "mgma" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    PIT.
    > automatycznie
    > >

    > Tam trzeba wybrać odpowiednią pozyję, gdzie nie pisze jaki jest limit

    Mam program ściągnięty ze strony CHIPa i tam nie ma żadnych pół 42g jest po
    prostu 42 i ile tam nie wpiszę, to mi zawsze wpisuje ten niby max czyli
    1227zł.

  • 8. Data: 2006-01-30 13:19:46
    Od: "jacek" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Wczoraj, przy pomocy programu PITY 2005 chciałam w końcu wypełnić mój PIT.

    O ile dobrze pamietam w zeszlym roku probowalem cos zrobic tym programikiem
    i wlasnie mial bledy tego rodzaju

    j.

  • 9. Data: 2006-01-30 16:22:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Agnieszka wrote:

    > Mam program ściągnięty ze strony CHIPa i tam nie ma żadnych pół 42g jest po
    > prostu 42 i ile tam nie wpiszę, to mi zawsze wpisuje ten niby max czyli
    > 1227zł.

    Wejdż na stronę www.pity.pl i ściągnij sobie ostatnią wersję.
    U mnie po kliknięciu pola 42, otwiera się całe okienko, gdzie jest
    również pole 42g. jak wpiszesz tam to nic nie obcina.

  • 10. Data: 2006-01-31 22:02:45
    Od: "Marcin Konopka" <m...@i...com.pl>

    Skoro p.Agnieszka nie widzi podpól to myślę że używa program PITy 2005 dla
    Excela.