  • 1. Data: 2006-01-30 08:17:02
    Temat: książka o KPiR
    Od: mk <m...@o...pl>

    Witam
    Szukam jakiejś przystępnej dla nieksięgowego, książki o KPiR.
    Fajnie jakby była jak najnowsza (pod wzgledem przepisów).
    Może ktoś coś polecić z doświadczenia?

    dzięki
    pozdr.
    mk

  • 2. Data: 2006-01-30 10:26:03
    Temat: Re: książka o KPiR
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "mk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Szukam jakiejś przystępnej dla nieksięgowego, książki o KPiR.
    > Fajnie jakby była jak najnowsza (pod wzgledem przepisów).
    > Może ktoś coś polecić z doświadczenia?

    Z doswiadczenia nic nie polecę, bo gdy ja zaczynałam swoją przygodę z
    podatkami kupiłam wprawdzie parę pozycji na powyższy temat, ale i tych
    książek i tych wydawnictw już pewnie nie ma na rynku.
    Na początek proponuję zapoznanie się z rozporządzeniem min. fin. z dnia 26
    sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i
    rozchodów (często tekst jest zamieszczony w gotowych podatkowych kpir,
    takich do prowadzenia ręcznego). Ponadto w każdym Urzędzie Skarbowym jest
    punkt sprzedaży różnych druków, poradników itp. i tam znajdziesz na pewno
    jakąś pozycję (najlepiej taką z przykładowymi księgowaniami na każdą okazję,
    gdzie masz nie tylko opis ale też wzór wypełnionej kpir). Dodatkowo - jak to
    zawsze radzi Gotfryd - przeczytaj posty na tej grupie z ostatniego pół roku
    przynajmniej, co da ci jako taki pogląd w temacie podatki. No i na koniec -
    pytaj o to, czego nie rozumiesz, bo za brak wiedzy na tym polu można
    niestety słono zapłacić.
    Wszystkiego dobrego na tej nowej, wyboistej drodze życia, Graszka.

  • 3. Data: 2006-01-30 10:38:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Szukam jakiejś przystępnej dla nieksięgowego, książki o KPiR.
    > Fajnie jakby była jak najnowsza (pod wzgledem przepisów).

    rozporzadzenia ministra w sprawie prowadzenia ksiegi, lopatologicznie jest
    wyjasnione co gdzie wpisywac i w jaki sposob liczyc.
    dostepne pod isip.sejm.gov.pl

  • 4. Data: 2006-01-30 12:07:30
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Przemek R... napisał(a):
    > Użytkownik "mk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > rozporzadzenia ministra w sprawie prowadzenia ksiegi, lopatologicznie jest
    > wyjasnione co gdzie wpisywac i w jaki sposob liczyc.
    > dostepne pod isip.sejm.gov.pl

    To rozporządzenie za pierwszym razem wydaje się niezrozumiałe, ale za
    3-4 można już dużo zrozumieć:
    Ja dodatkowo zaopatrzyłem się w książkę "Jak prowadzić księgę przychodów
    i rozchodów" Romualda Gabrysza - jest nawet w tej chwili dostępna na
    allegro.

    pozdrawiam
    Schwester

  • 5. Data: 2006-01-30 12:38:42
    Od: mk <m...@o...pl>

    Schwester napisał(a):

> [...]
    > Ja dodatkowo zaopatrzyłem się w książkę "Jak prowadzić księgę przychodów
    > i rozchodów" Romualda Gabrysza - jest nawet w tej chwili dostępna na

    A ktoś ją czytał? Jakie wrażenia?
    Przy okazji teraz tu: http://www.prawoiekonomia.pl/4880.html
    jest taniej niż na allegro :)
    pozdr.
    mk

  • 6. Data: 2006-01-30 12:39:58
    Od: mk <m...@o...pl>

    mk napisał(a):
> [...]
    > Szukam jakiejś przystępnej dla nieksięgowego, książki o KPiR.
    > Fajnie jakby była jak najnowsza (pod wzgledem przepisów).

    trafiłem ca coś takiego: http://www.pkw.pl/ksiazka.php?id=5857
    warto?
    pozdr.
    mk

  • 7. Data: 2006-01-30 13:23:43
    Od: Schwester <j...@c...com>

    mk napisał(a):

    > A ktoś ją czytał? Jakie wrażenia?
    > Przy okazji teraz tu: http://www.prawoiekonomia.pl/4880.html
    > jest taniej niż na allegro :)
    > pozdr.
    > mk

    Ja czytałem - większość jest tam wytłumaczona dość łopatologicznie, są
    przykłady oraz zadania do samodzielnego rowziązania z omówieniem
    prawidłowych odpowiedzi. W sumie wydatek niewielki a warto poczytać, bo
    książka rozwiewa wiele wątpliwości.
    Sam prowadzę KPiR od dwóch tygodni i w sumie nie jest to nic trudnego.