  • 1. Data: 2006-03-09 12:38:34
    Temat: Jakie skladki przy 2 pracach ??
    Od: "Jww" <j...@o...pl>

    Witam

    Jestem zatrudniony w firmie i dodatkowo mam swoja DG. Place skladke
    zdrowotna ok 160 zl miesiecznie. Nie wyrabiam powoli z czasem i mysle zeby
    odejsc z formy i zajac sie swoim biznesem, ale mam pytanie :
    - czy wskocze na promocje w ZUSie i bede placil 250 zl jako nowy
    przedsiebiorca ?? ( DG mam od 07.2005)
    - jak sie zwolnie to ile mniejwiecej bede placil skladek ok 750 zl mies , ?
    - jakie sa inne sztuczki zeby placic mniej :) np. zatrudnic sie u znajomego
    ? wtedy on mniejszy ZUS za mnie placi a ja dalej sama skladla zdrowotna ?

    Dzieki za udzielenie mi objasnien

    Pozdrawiam

    Maciej

  • 2. Data: 2006-03-09 13:09:53
    Temat: Re: Jakie skladki przy 2 pracach ??
    Od: " jerry" <j...@W...gazeta.pl>

    > - czy wskocze na promocje w ZUSie i bede placil 250 zl jako nowy
    > przedsiebiorca ?? ( DG mam od 07.2005)

    Nie będziesz nowym przedsiębiorcą. Działalność przecież już prowadzisz, a
    aby się załapać na "promocję" trza mieć przerwę kilka lat.

    > - jak sie zwolnie to ile mniejwiecej bede placil skladek ok 750 zl mies , ?

    Składki za marzec, kwiecień i maj 2006 r. wynoszą 772,25 (z dobrowolnym
    ubezpieczeniem chorobowym) lub 735,08 (bez chorobowego).

    > - jakie sa inne sztuczki zeby placic mniej :) np. zatrudnic sie u znajomego
    > ? wtedy on mniejszy ZUS za mnie placi a ja dalej sama skladla zdrowotna ?

    Ja właśnie na dniach zaczynam korzystać ze sztuczki, z której Ty planujesz
    zrezygnować :-)

    Pozdr! jerry

  • 3. Data: 2006-03-09 13:30:42
    Od: "Jww" <j...@o...pl>

    Użytkownik " jerry"

    > Ja właśnie na dniach zaczynam korzystać ze sztuczki, z której Ty planujesz
    > zrezygnować :-)

    Czyli z oplatami to mniejwiecej tak jak myslalem. Powiedz mi o jaka sztuczke
    chodzi ? ja musze z tej pracy zrezygnowac bo nie wyrabiam z czasem. Dobre
    wyjscie chyba to zatrudnic sie u kogos znajomego na umowe-zlecenie ??.
    wtedy on placi za nas zus (ktory mu damy z wlasnej kieszeni) + skladka
    chorobowa? wtedy napewno mozna sie zmiescic w tych 750 zl

  • 4. Data: 2006-03-09 14:52:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Jww napisał(a):
> [...]
    > wtedy on placi za nas zus (ktory mu damy z wlasnej kieszeni) + skladka
    > chorobowa? wtedy napewno mozna sie zmiescic w tych 750 zl

    Trik z umową zleceniem chyba przestał działać jakieś pół roku temu.
    Teraz jest trik z chałupnictwem, ale to podobno grubymi nićmi szyte.

    Wg. mnie jedyny sposób, to działać pod szyldem znajomego, mieć z nim
    formalną umowę o pracę na dużo mniejszą kwotę niż rzeczywiście
    zarabiasz, a resztę kasy puszczać "pod stołem".

    Tyle że to przestępstwo jest już wtedy.

    p. m

  • 5. Data: 2006-03-09 21:32:03
    Od: " jerry" <j...@W...gazeta.pl>

    > Powiedz mi o jaka sztuczke
    > chodzi ?

    Żadna to wielka sztuczka, po prostu idę na etat do pracy :-)
    Jednak żadna to w moim przypadku sztuczka przed ZUSem bo nie dlatego idę na
    etat. Ale jest to oczywiście całkiem niezły efekt uboczny pracy na etacie :-)
    Pozdrowienia! jerry