  • Data: 2002-08-11 21:26:20
    Temat: Re: Jeszcze o mieszkaniu na firme
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aj3hv6$cgn$...@n...tpi.pl...
    > Witam!
    > Chce wynajac od osoby fiznycznej mieszkanie na dzialalnosc gospodarcza. W
    > mieszkaniu jest telefon zarejestrowany na te osobe. Na nia tez przychodza
    > faktury za energie, czynsz do spoldzielni itd. Te wszystkie oplaty bede ja
    > pokrywal. Jak zrobic, zebym mogl to sobie wrzucic w koszty?
    >
    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    Trzeba zawrzeć w umowie najmu punkt o wyraźnej treści, że najemca ma
    obowiązek płacić wszystkie te rachunki.
    Można je wpisać w koszty ale VATu z faktur nie można odliczyć.
    § 13. Rozp. w sprawie prow KPiR
    Za dowody księgowe uważa się również:
    5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat, oraz
    dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2 lit. a)-d).
    Ja bym zrobił dow. wewnętrzny i wpisał wszystkie te płatności podpinając
    rachunki.

    pozdr
    WS