  • 1. Data: 2019-01-08 10:25:40
    Temat: Jeszcze raz: kilometrówka 2019
    Od: marios <d...@f...gd>

    Nie śledziłem tematu i przyszedł czas na to.
    no to 1 z brzegu:
    https://www.podatki.biz/artykuly/podatki-2019-zmiany
    -w-kosztach-firmowych-samochodow-osobowych_12_39460.
    htm

    Wypisałem się (VAT-R) wczoraj z Vat-u, odliczeń było co kot napłakał.

    Czy dobrze rozumiem art.? (akapit: "Zamiast kilometrówki")

    Nie muszę już prowadzić żadnego rejestru pokonanych tras i wyliczać limit
    miesięczny możliwy do odliczenia,
    ale do KUP zaliczam tylko 20% Brutto z wszystkich faktur vat paliwa,
    napraw, OC ?

    (os. sam. pryw. uż. do celów firmowych, ja na 1OSDG ogólnym, ze zwolnieniem
    z vat)
    Może jednak trzeba było zostać na tym Vacie, przynajmniej więcej bym
    odliczył (o 50% vat) z paliwa i napraw? Tyle że dużo nie jeżdżę.

  • 2. Data: 2019-01-08 12:55:31
    Temat: Re: Jeszcze raz: kilometrówka 2019
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 10:25, marios pisze:
> [...]
    > limit miesięczny możliwy do odliczenia,
    >  ale do KUP zaliczam tylko 20% Brutto z wszystkich faktur vat paliwa,

    Jeśli jesteś nievatowcem, to tak to będzie wyglądało.

> [...]
    > Może jednak trzeba było zostać na tym Vacie, przynajmniej więcej bym
    > odliczył (o 50% vat) z paliwa i napraw? Tyle że dużo nie jeżdżę.

    Jak się dużo nie jeździ, to nie ma też i kosztów.
    Ja nie jeżdżę tak dużo jak kiedyś, ale po analizie
    niezbyt wysokich w latach 2016-2018 wydatków samochodowych
    zdecydowałęm wpisać stare próchno do ewidencji ŚT.

  • 3. Data: 2019-01-08 12:57:00
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]

    > limit miesięczny możliwy do odliczenia,
    >  ale do KUP zaliczam tylko 20% Brutto z wszystkich faktur vat paliwa,

    Ten przepis to chyba uruchomi rynek faktur na stacjach :-)

  • 4. Data: 2019-01-08 15:15:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-01-08 o 12:57, cef pisze:

    > Ten przepis to chyba uruchomi rynek faktur na stacjach :-)

    Po to jest pomysł z NIP na paragonie

    --
    Pete

  • 5. Data: 2019-01-08 15:35:32
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-08 o 15:15, Pete pisze:

    > Po to jest pomysł z NIP na paragonie

    Podstawą odliczenia i tak byłaby faktura z danymi auta/podatnika,
    więc tu się nie zmieni formalnie papierkologia.
    Mam na myśli bardziej fakt, że parcie na koszty samochodowe będzie większe
    ze strony przedsiebiorców.

  • 6. Data: 2019-01-09 12:30:31
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-01-08 o 15:35, cef pisze:

    > Podstawą odliczenia i tak byłaby faktura z danymi auta/podatnika,

    Ale fakturę będzie można wystawić tylko do paragonu z takim samym NIP-em

    > więc tu się nie zmieni formalnie papierkologia.

    Jak nie jak tak.

    > Mam na myśli bardziej fakt, że parcie na koszty samochodowe będzie większe
    > ze strony przedsiebiorców.

    Ale szalenie trudne będzie uzyskanie faktury 'po fakcie'

    --
    Pete