    From: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jeszcze w temacie tych nieszczesnych kas
    Date: Tue, 31 Jan 2006 12:00:25 GMT

    news:drni94$t33$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Ciekawe, co w takiej sytuacji - podatnik rozpoczął sprzedaż
    > w 2005 roku. Sprzedawał wszystko wysyłkowo, korzystając ze
    > zwolnienia "na sprzedaż wysyłkową". Nie przekroczył 20 tys.
    > sprzedaży. Ciekawe, czy taki podatnik również traci prawo
    > do zwolnienia do czasu przekroczenia progu w 2006?
    > --
    > Samotnik

    IHMO jeśli spełnił pozostałe warunki dot ewidencjonowania dowodów zapłaty
    ( dane adresowe kupującego itd) czyli ma pokrycie na każdą sprzedaż w
    przelewie bankowym nie dotyczy go zakup kasy(zwolnienie przedmiotowe,które
    dotyczy czynności wykonywanych przez podatnika).Przywilej ten zostaje
    utracony w momencie zapłaty np.kompenstatą ( firma kurierska kompensuje
    swoja należność za usługi od sprzedającego (Ciebie lub mnie) z wpłatami
    podbranymi przy odbiorze przesyłki od kupujących),każdą inna forma płatności
    z pominięciem konta bankowego sprzedającego ( pobranie,odbiór osobisty,karta
    płatnicza).Cały problem dotyczy korzystających ze zwolnień podmiotowych ( te
    nieszczęsne 20.000 dla rozpoczynjących w 2005),sama się zabrałam za
    gruntowne porządki od wczoraj w papierzyskach po przeczytaniu
    interpretacji,ale coś tak czuje ,że 01.04.2006 jeszcze się zdziwie:(
    pozdrawiam
    ania