    From: "rachuba" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KH - biuro rachunkowe - problem (dłuuugie)
    Date: Tue, 4 May 2004 11:14:45 +0200

    Użytkownik "agagoc" <a...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:c6u7c1$kki$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Bardzo proszę o pomoc, bo nie mam pojęcia jak z tego wybrnąć.
    > Spólka z oo oddała księgowość i płace do biura rachunkowego.
    > Ale z różnych powodów postanowiła zająć się księgowością sama
    > i tu pojawił się problem. Nie dostanę niczego w formie elektronicznej,
    > chociaż wszystko było robione komputerowo. Otrzymam wydruki,
    > ale też nie wszystkie. Nie otrzymam rejestru VAT, nie otrzymam
    > amortyzacji, nie otrzymam DEKLARACJI PODATKOWYCH:
    > (CIT, PIT, VAT,) w żadnej postaci, bo to są kopie i biuro nie musi
    > mi ich oddawać (ich stanowisko).
> [...]

    Należy spojrzeć na umowę podpisaną z biurem - jeśli widnieje, że Spółka jest
    zobowiązana dostarczyć dokumenty do biura za pokwitowaniem za każdy miesiąc,
    to odbiera także za pokwitowaniem.
    Sądze ze tego nie ma w umowie, czyli dostarczano faktury bez kwitowania - a
    biuro robiło swoje czyli księgowało i naliczało podatek.
    Jeśli wynagrodzenie za prowadzenie ksiąg zostało uregulowane - biuro ma
    obowiązek wydać księgę handlowa, dokumenty, deklaracje i wszystko inne. Musi
    wydać przedmiot swojej pracy - czyli także całą pomocną analitykę - wraz z
    dekretami na fakturze (bo za to im zapłaciliście).
    termin jest do uzgodnienia - np. za miesiąc marzec - oddanie najpóżniej do
    30.04.2004r.czyli miesiąc po zakończonych operacjach księgowych i zamknięciu
    księgi.
    Ale jeśli Wasza spolka nie zapłaciła im za ostatni miesięc księgowań - maja
    prawo nie wydać dokumentów. Ważne jest to czy Biuro księgowe wystawiło
    fakturę za świadczone przez siebie usługi i ta faktura została zaksięgowana
    w waszych księgach ale nie jest jeszcze zapłacona. (biuro na tej podstawie
    nie chce wydać dokumentów)
    Proponuję odebrać za pokwitowaniem faktury i to co chcą dać.
    Rejesrtr VAT obowiązkowo i się z nimi dogadać - jeśli zapłacicie oddadzą
    resztę.

    Na każdej umowie z biurem rachunkowym widnienie - ze po zakończonym roku
    obrachunkowym i sporządzeniu bilansu za pokwitowaniem przekazuje sie
    dokumenty Właścicielowi lub za jego zgodą przechowuje w swoim archiwum.
    W tym przypadku winno być miesiąc po dokonaniu ostatnich księgowań.

    jesli masz jeszcze jakies pytania - priv.
    być moze sprawa jest innej natury. ale nie słyszałam nigdy by biuro nie
    chciało czegos wydac jeśli uregulonane są z nim płatności.

    L.