  • 1. Data: 2004-04-30 18:52:47
    Temat: KH - biuro rachunkowe - problem (dłuuugie)
    Od: "agagoc" <a...@N...wp.pl>

    Bardzo proszę o pomoc, bo nie mam pojęcia jak z tego wybrnąć.
    Spólka z oo oddała księgowość i płace do biura rachunkowego.
    Ale z różnych powodów postanowiła zająć się księgowością sama
    i tu pojawił się problem. Nie dostanę niczego w formie elektronicznej,
    chociaż wszystko było robione komputerowo. Otrzymam wydruki,
    ale też nie wszystkie. Nie otrzymam rejestru VAT, nie otrzymam
    amortyzacji, nie otrzymam DEKLARACJI PODATKOWYCH:
    (CIT, PIT, VAT,) w żadnej postaci, bo to są kopie i biuro nie musi
    mi ich oddawać (ich stanowisko).
    Otrzymałam dokumenty papierowe (pierwotne), ale np na fakturach
    kosztowych (i na wszystkich innych dokumentach) nie ma nawet
    cienia dekretacji. Jest tylko numer dokumentu w księdze.

    Bardzo proszę o jakieś porady najlepiej w postaci delegacji ustawowej
    czy czegoś w tym stylu, bo nie wiem, jak walczyć o swoje dokumenty!
    Nie mam żadnych danych (choćby planu kont!) i nie mogę zacząć
    księgować kwietnia, nie mam amortyzacji, nie mam nic!

    pozdrawiam,
    agagoc

  • 2. Data: 2004-04-30 19:39:41
    Temat: Re: KH - biuro rachunkowe - problem (dłuuugie)
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    > księgować kwietnia, nie mam amortyzacji, nie mam nic!

    a umowa z Biurem Rachunkowym ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2004-04-30 19:55:02
    Od: "agagoc" <a...@N...wp.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    niestety powierzchowna. Oczywiście pisana przez biuroa podpisana
    przez prezesa, który nie ma pojęcia o księgowości i innych takich...

    pozdrawiam,
    agagoc

  • 4. Data: 2004-04-30 20:37:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Apr 2004, agagoc wrote:

    >+ Bardzo proszę o pomoc, bo nie mam pojęcia jak z tego wybrnąć.

    Myślę że kwestia "a umowa" już się sama skomentowała.
    Dodam iż kwestią kompetencji jest chyba *przede wszystkim*
    powierzenie "właściwych spraw we właściwe ręce", prezes
    nie jest "wszystkoistą" (a przynajmniej nie powinien być...).
    Ad rem:

> [...]
    >+ chociaż wszystko było robione komputerowo. Otrzymam wydruki,
    >+ ale też nie wszystkie. Nie otrzymam rejestru VAT,

    IMO to jest niedopuszczalne: rejestr jest *obowiązkowy*
    z czego można wydedukować iż w ramach umowy *było* prowadzenie
    rejestru i to *ty* masz go mieć (poza okresem kiedy b.r. cię
    rozliczało). IMHO wynika z cytatu niżej.

    >+ nie otrzymam amortyzacji,

    j.w.

    >+ nie otrzymam DEKLARACJI PODATKOWYCH:
    >+ (CIT, PIT, VAT,) w żadnej postaci, bo to są kopie i biuro nie musi
    >+ mi ich oddawać (ich stanowisko).

    Tu nie skomentuję - na upartego mogą utrzymywać że nie brali :>

    [...]
    >+ Bardzo proszę o jakieś porady

    A toś mnie załatwiła :(
    Już miałem przygotowany cytat z K.C...
    Weź ty i zastanów się co na newsach wypisujesz :] !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-05-01 09:58:01
    Od: "agagoc" <a...@N...wp.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.58.0404302230081.816@athlon.portezja
    n.zabrze.pl
    > On Fri, 30 Apr 2004, agagoc wrote:
    > Myślę że kwestia "a umowa" już się sama skomentowała.

    Prezes podpisał umowę w dobrej wierze, ale zrobił to sam, bez
    żadnych konsultacji. Ja przyszłam do firmy w tym miesiącu (jeśli
    jest to jakieś wyjaśnienie).

    > rejestr jest *obowiązkowy*
    > z czego można wydedukować iż w ramach umowy *było* prowadzenie
    > rejestru i to *ty* masz go mieć (poza okresem kiedy b.r. cię
    > rozliczało).

    Dlaczego poza tym okresem? Przecież nie mogę pracować bez kontekstu.
    Biuro rozliczało mnie do marca. Ja rozliczam od kwietnia. Czy z tego
    wynika, że jako właściciel (spółka) nie muszę mieć tych wydruków?

    > Tu nie skomentuję - na upartego mogą utrzymywać że nie brali :>

    A jak udowodnią mi - klientowi, że takie deklaracje w moim imieniu
    składali i na jakie kwoty?

    > [...]
    >
    > A toś mnie załatwiła :(
    > Już miałem przygotowany cytat z K.C...

    tu chodzi chyba o takie małe, kwaśne owoce..... ;)))

    > Weź ty i zastanów się co na newsach wypisujesz :] !

    Staram się, ale.....
    A może da się jednak jakiś przepisik, jak nie z KC to może z
    Ustawy o Rachunkowości?????

  • 6. Data: 2004-05-01 11:26:20
    Temat: Re: KH - biuro rachunkowe - problem (dluuugie) (was: KH - biuro rachunkowe - problem (dłuuugie))
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Sat, 1 May 2004 11:58:01 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, agagoc napisał(a):

    > tu chodzi chyba o takie małe, kwaśne owoce..... ;)))

    Porady mo?e ci udzieliae *tylko* uprawniony doradca :((
    Nie oczekuj wi?c porad na grupie. Chyba ?e odwzwie si? licencjonowany
    doradca podatkowy.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2004-05-01 11:35:51
    Temat: Re: KH - biuro rachunkowe - problem (dluuugie)
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Cos mi sie porobilo z kodowanie znakow.
    Sorry musze sprawdzic i przestawic.
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    You can only live once, but if you do it right, once is enough.

  • 8. Data: 2004-05-01 20:33:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 May 2004, agagoc wrote:
    [...]
    >+ Prezes podpisał umowę w dobrej wierze, ale zrobił to sam

    Nie wątpię. Prawda że sam włożył palec miedzy drzwi i futrynę
    to nie wypada go dobijać :]

    >+ > rejestru i to *ty* masz go mieć (poza okresem kiedy b.r. cię
    >+ > rozliczało).
    >+
    >+ Dlaczego poza tym okresem?

    Niejasno ująłem: w okresie kiedy biuro cię rozlicza "papiery"
    są w biurze, a nie u ciebie. W tym czasie umowa z biurem zgłoszona
    do US stanowi podstawę do "niemania papierów u siebie" :)
    Zgadza się ?

    [...]
    >+ > Tu nie skomentuję - na upartego mogą utrzymywać że nie brali :>
    >+
    >+ A jak udowodnią mi - klientowi, że takie deklaracje w moim imieniu
    >+ składali i na jakie kwoty?

    Spytam: a muszą ?

> [...]
    >+ > Już miałem przygotowany cytat z K.C...
    >+
    >+ tu chodzi chyba o takie małe, kwaśne owoce..... ;)))

    Chyba JEDNAK nie ;)

    >+ > Weź ty i zastanów się co na newsach wypisujesz :] !
    >+
    >+ Staram się, ale.....

    Przeczytaj co Mieczysław napisał. Jak będę sobie mógł podywagować
    na temat twoich przypuszczeń to może i podywaguję ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-05-04 09:14:45
    Od: "rachuba" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "agagoc" <a...@N...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie mam żadnych danych (choćby planu kont!) i nie mogę zacząć
    > księgować kwietnia, nie mam amortyzacji, nie mam nic!

    Należy spojrzeć na umowę podpisaną z biurem - jeśli widnieje, że Spółka jest
    zobowiązana dostarczyć dokumenty do biura za pokwitowaniem za każdy miesiąc,
    to odbiera także za pokwitowaniem.
    Sądze ze tego nie ma w umowie, czyli dostarczano faktury bez kwitowania - a
    biuro robiło swoje czyli księgowało i naliczało podatek.
    Jeśli wynagrodzenie za prowadzenie ksiąg zostało uregulowane - biuro ma
    obowiązek wydać księgę handlowa, dokumenty, deklaracje i wszystko inne. Musi
    wydać przedmiot swojej pracy - czyli także całą pomocną analitykę - wraz z
    dekretami na fakturze (bo za to im zapłaciliście).
    termin jest do uzgodnienia - np. za miesiąc marzec - oddanie najpóżniej do
    30.04.2004r.czyli miesiąc po zakończonych operacjach księgowych i zamknięciu
    księgi.
    Ale jeśli Wasza spolka nie zapłaciła im za ostatni miesięc księgowań - maja
    prawo nie wydać dokumentów. Ważne jest to czy Biuro księgowe wystawiło
    fakturę za świadczone przez siebie usługi i ta faktura została zaksięgowana
    w waszych księgach ale nie jest jeszcze zapłacona. (biuro na tej podstawie
    nie chce wydać dokumentów)
    Proponuję odebrać za pokwitowaniem faktury i to co chcą dać.
    Rejesrtr VAT obowiązkowo i się z nimi dogadać - jeśli zapłacicie oddadzą
    resztę.

    Na każdej umowie z biurem rachunkowym widnienie - ze po zakończonym roku
    obrachunkowym i sporządzeniu bilansu za pokwitowaniem przekazuje sie
    dokumenty Właścicielowi lub za jego zgodą przechowuje w swoim archiwum.
    W tym przypadku winno być miesiąc po dokonaniu ostatnich księgowań.

    jesli masz jeszcze jakies pytania - priv.
    być moze sprawa jest innej natury. ale nie słyszałam nigdy by biuro nie
    chciało czegos wydac jeśli uregulonane są z nim płatności.

    L.