  • 1. Data: 2004-04-30 11:33:15
    Temat: Faktury VAT w "eksporcie" usług
    Od: bromden <l...@t...signature>

    Zastanawiam się jak wystawić fakturę za sprzedaż usług nabywcy
    zagranicznemu (zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy), czyli opodatkowanych w
    kraju nabywcy.

    RMF par. 12 ust. 15:
    "Faktury wystawiane przez podatników posiadających siedzibę lub miejsce
    zamieszkania albo pobytu poza terytorium kraju, świadczących usługi
    określone w art. 27 ust. 3 lub art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy, dla
    których w każdym przypadku podatnikiem jest usługobiorca, zamiast danych
    dotyczących stawki i kwoty podatku oraz kwoty należności wraz z
    podatkiem zawierają adnotację, iż podatek rozlicza nabywca."

    Ten ustęp pasowałby jak ulał, gdyby nie pierwsze zdanie o podatnikach
    "posiadających siedzibę lub miejsce zamieszkania albo pobytu poza
    terytorium kraju". Mam siedzibę i miejsce zamieszkania w kraju, więć ten
    ustęp mnie nie dotyczy. A nie zauważyłem innego, który regulowałby
    wystawianie faktur w mojej sytuacji. Czy ktoś tego szukał? Czy błąd jest
    w rozporządzeniu czy ja coś pokręciłem, przeoczyłem?

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 2. Data: 2004-04-30 11:59:17
    Temat: Re: Faktury VAT w "eksporcie" usług
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "bromden" <l...@t...signature> napisał w wiadomości
> [...]

    > wystawianie faktur w mojej sytuacji. Czy ktoś tego szukał? Czy błąd jest
    > w rozporządzeniu czy ja coś pokręciłem, przeoczyłem?

    A par 30 nie pasuje?

  • 3. Data: 2004-04-30 12:32:24
    Od: bromden <l...@t...signature>

    > A par 30 nie pasuje?

    Na samym końcu! Nie mógłby być po prostu paragrafem 13?
    Dzięki

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 4. Data: 2004-06-03 11:44:43
    Od: "raf" <r...@w...pl>

    A jak powinna wyglądac taka faktura dokumentujaca wewnątrzwspólnotowa
    dostawę usług ??