    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 25 Jun 2014 23:54:31 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: KPiR i VAT - duplikat faktury z poprzedniego roku

    On Wed, 25 Jun 2014, Murzyńska Murzyńskość Jestem Literatem wrote:

    > Nie dyskutujmy o organizacji pracy.
    >
    > Zadalem proste pytanie:
    >
    > Nikt nie wie, czy dokument dotarl i zaginal, czy nie dotarl.
    >
    > Co wtedy?

    Rzut monetą.
    To jest takie samo pytanie, jak "nie wiem czy wystawiłem fakturę".
    Wcale nie dowcip, w archiwach (jeśli ktoś ma) powinien być post gościa,
    któremu wcięło stosik papierów, a nie wiedział czy wystawił fakturę
    za jedno "zdarzenie gospodarcze". Klienta nie znał, "jednorazowy",
    nikt nie pamięta czy brał towar czy nie (coś w płynie AFAIR, może
    paliwo, w każdym razie inwentaryzacja mogła nie wykazać "w granicach
    dopuszczalnego błedu").
    Jeśli się okaże, że niewiedzący popełnił pomyłkę, zapłaci za nią, więc
    lepiej wybrać "bezpieczniejszy" wariant.
    Jak się da sprawdzić, czy kontrahent wysłał poleconym, to sprawdzić.
    Jak nie wysłał albo "zazwyczaj nie wysyła", to ja bym wrzucił w bieżące
    i już. W przeciwnym przypadku korekta.

    pzdr, Gotfryd