  • 1. Data: 2014-06-24 22:24:02
    Temat: KPiR i VAT - duplikat faktury z poprzedniego roku
    Od: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>

    Witam,

    Prowadze KPiR i rejestr VAT. W czerwcu 2014 otrzymalem duplikat faktury
    wystawionej w listopadzie 2013.

    Faktura z 2013 nie byla ksiegowana - zaginela.

    Czy moge zaksiegowac duplikat w biezacym miesiacu?

    Szukelem w internecie, ale znalazlem sprzeczne informacje i moze tu ktos
    moze pomoc?

    Dziekuje i pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2014-06-25 09:26:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-24 22:24, Bartosz Zoltak pisze:
> [...]
    >
    > Czy moge zaksiegowac duplikat w biezacym miesiacu?
    >
    > Szukelem w internecie, ale znalazlem sprzeczne informacje i moze tu ktos

    _IMHO_ jeśli rozliczasz się kwartalnie, to tak.

    --
    Pete

  • 3. Data: 2014-06-25 14:43:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-06-24 22:24, Bartosz Zoltak wrote:
    > Prowadze KPiR i rejestr VAT. W czerwcu 2014 otrzymalem duplikat faktury
    > wystawionej w listopadzie 2013.
    >
    > Faktura z 2013 nie byla ksiegowana - zaginela.
    >
    > Czy moge zaksiegowac duplikat w biezacym miesiacu?

    Ważne jest czy zaginęła przed dotarciem do Ciebie czy też po dotarciu.

    Spójrz na interpretację - masz tam odwołanie do ustaw.

    <http://interpretacje-podatkowe.org/duplikat-faktury
    /ippp2-443-1010-12-2-kg>

    Piotrek

  • 4. Data: 2014-06-25 14:46:34
    Od: Murzyńska Murzyńskość Jestem Literatem <h...@a...pl>

    On 25.06.2014 14:43, Piotrek wrote:

    > Ważne jest czy zaginęła przed dotarciem do Ciebie czy też po dotarciu.

    A takie mam pytanie - jak odpowiedz na powyzsze jest "nie mam bladego
    pojecia". To co wtedy?

    --

    Uwaga! Delfiny i małpy dołączą do internetu! Średnie IQ
    internautów ma dzięki temu szansę znacząco... wzrosnąć!

    http://antyweb.pl/delfiny-i-malpy-dolacza-do-interne
    tu/

    Czyż nie? ;)

  • 5. Data: 2014-06-25 14:52:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-06-25 14:46, Murzyńska Murzyńskość Jestem Literatem wrote:
    > A takie mam pytanie - jak odpowiedz na powyzsze jest "nie mam bladego
    > pojecia". To co wtedy?

    IMHO pora zamykać DG zanim ktoś sobie zrobi krzywdę.

    Piotrek

  • 6. Data: 2014-06-25 15:31:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-06-25 14:52, Piotrek pisze:
    > IMHO pora zamykać DG zanim ktoś sobie zrobi krzywdę.
    No nie żartuj. W każdej chyba działalności, gdzie obraca się więcej niż
    kilkoma dokumentami w miesiącu, może zdarzyć się sytuacja, że dokument
    zaginie i nikt nie wie co się z nim stało i czy w ogóle dotarł.

    Maciek

  • 7. Data: 2014-06-25 16:10:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2014-06-25 15:31, Maciek wrote:
    > No nie żartuj. W każdej chyba działalności, gdzie obraca się więcej niż
    > kilkoma dokumentami w miesiącu, może zdarzyć się sytuacja, że dokument
    > zaginie i nikt nie wie co się z nim stało i czy w ogóle dotarł.

    IMHO jest to tylko i wyłącznie kwestia (właściwej) organizacji pracy.

    Nie to, że dla jednoosobowej DG warto urządzać kancelarię z dziennikiem
    podawczym, etc ale przegródki na dokumenty i/lub "kajecik" plus stosowny
    nawyk generalnie rozwiązują sprawę.

    A tak BTW, to widzę że ironia bez emotikonów przestała działać :-(

    Piotrek

  • 8. Data: 2014-06-25 16:39:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 25 Jun 2014, Murzyńska Murzyńskość Jestem Literatem wrote:

    > A takie mam pytanie - jak odpowiedz na powyzsze jest "nie mam bladego
    > pojecia". To co wtedy?

    To trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie "czy istnieją dowody".
    Jak wysyłka była np. poleconym, to jest wysokie prawdopodobieństwo
    że istnieją, i lepiej dostosować się do wersji wynikającej
    z dowodów.
    W przeciwnym przypadku dowodem jest mocne przekonanie prowadzącego
    DG (lub dokumentację) ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-06-25 17:03:47
    Od: Murzyńska Murzyńskość Jestem Literatem <h...@a...pl>

    On 25.06.2014 16:10, Piotrek wrote:

    > IMHO jest to tylko i wyłącznie kwestia (właściwej) organizacji pracy.

    Nie dyskutujmy o organizacji pracy.

    Zadalem proste pytanie:

    Nikt nie wie, czy dokument dotarl i zaginal, czy nie dotarl.

    Co wtedy?

    > A tak BTW, to widzę że ironia bez emotikonów przestała działać :-(

    Juz dawno.

  • 10. Data: 2014-06-25 23:54:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > Nie dyskutujmy o organizacji pracy.
    >
    > Zadalem proste pytanie:
    >
    > Nikt nie wie, czy dokument dotarl i zaginal, czy nie dotarl.

    Rzut monetą.
    To jest takie samo pytanie, jak "nie wiem czy wystawiłem fakturę".
    Wcale nie dowcip, w archiwach (jeśli ktoś ma) powinien być post gościa,
    któremu wcięło stosik papierów, a nie wiedział czy wystawił fakturę
    za jedno "zdarzenie gospodarcze". Klienta nie znał, "jednorazowy",
    nikt nie pamięta czy brał towar czy nie (coś w płynie AFAIR, może
    paliwo, w każdym razie inwentaryzacja mogła nie wykazać "w granicach
    dopuszczalnego błedu").
    Jeśli się okaże, że niewiedzący popełnił pomyłkę, zapłaci za nią, więc
    lepiej wybrać "bezpieczniejszy" wariant.
    Jak się da sprawdzić, czy kontrahent wysłał poleconym, to sprawdzić.
    Jak nie wysłał albo "zazwyczaj nie wysyła", to ja bym wrzucił w bieżące
    i już. W przeciwnym przypadku korekta.

    pzdr, Gotfryd