    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR, kilka pytań
    Date: Wed, 20 Dec 2006 00:56:21 +0100

    On Tue, 19 Dec 2006, t wrote:

    > 2) wprowadzenie "zaległego" przychodu
    >
    > Zapomniałem wpisać jeden przychód w październiku(przez mały bałagan w
    > papierach).
    > Jak mogę teraz to zrobić jak najpoprawniej(bo całkowicie poprawnie to już
    > chyba se ne da)?

    Poprawnie się da, przecież napisali ;)

    > Mam jakoś próbować dopisywać w paździenriku, skreślić dotychczasowe
    > podsumowania i zorbic nowe,

    Tak by wynikało.
    Jak załapałem się na kilka błędów, to po prostu zrobilem dodatkowy
    wydruk tego miesiąca - w poprzednim opisując że jest błąd, w nowym
    zaznaczając dodane i poprawione pozycje. AFAIR ta "poprawka" na
    kontrolę się nie załapała, ale czynności sprawdzające przeszła bez
    reklamacji ze strony US ;)
    Formalnie rozporządzenie nakazuje przekreślić stare wartości
    i wprowadzić poprawki, ale przypadkiem kiedy trzeba dopisać
    wiersz jakoś się nie zajmuje :[, więc stwierdziłem że trzeba
    ministra jakoś zastąpić ;)

    > czy mogę wprowadzić w grudniu(tyle że wtedy sumy miesięczne bedą złe).

    Nijak. Niewpisany przychód zaniża podatek, mi z powodu 6 zł kazali
    kilka lat temu korygować pół roku. No to polazłem ze stosem papierów.

    > Znowu pytanie do praktyków - jak to zorbić?
    > (Gotfryd, Ty chyba kiedyś wpisywałes jakies zaległe 6zł - jak to do księgi
    > wrzuciłeś?)

    O to to :)
    Wydruk strony na nowo - prowadzę sobie KPiR w arkuszy kalkulacyjnym.
    Oczywiście stara, oznaczona że "z błędem" (i podsumowania przekreślone
    tak żeby zapisy były czytelne) zostały.
    Czy do pozostałych miesięcy robiłem wydruki czy tylko wydruki podsumowań
    to już nie pamiętam.

    pzdr, Gotfryd