  • 1. Data: 2006-10-16 13:56:10
    Temat: KUP towary handlowe od firmy,której nie ma!
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Witam:)(KPIR zwolnienei z vat)chciałam poszerzyć trochę profil swojej
    działaności o handel detaliczny,stąd moje pytanie ,czy powinnam posiadac
    dokumenty np.rejestracyjne firmy,która wystawia mi fakturę na towary
    handlowe?Naczytałam sie o wielu "magikach" i nie chciałabym zdziwić się w
    trakcie kontroli,że wystawcy zwyczajnie nie ma i nigdy nie było::((Jak
    zabezpieczyć się przed taką ewentualnością?
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2006-10-16 15:10:29
    Temat: Re: KUP towary handlowe od firmy,której nie ma!
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > pozdrawiam ania
    >
    > Naprościej, prosisz o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, informujesz
    się w gminie czy wpis jest "czynny" czy może już nastąpiło wykreślenie.
    Pozdrawiam Areta

  • 3. Data: 2006-10-17 08:39:14
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 16 paź o godzinie 17:10, na pl.soc.prawo.podatki, Aretkka
    napisał(a):

    > Naprościej, prosisz o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, informujesz
    > się w gminie czy wpis jest "czynny" czy może już nastąpiło wykreślenie.

    Albo w KRSie - bo nie musi być firma tylko osoby fizycznej :)

    --
    Herbi
    17-10-2006 10:39:07

  • 4. Data: 2006-10-17 08:53:32
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    > Albo w KRSie - bo nie musi być firma tylko osoby fizycznej :)
    >
    > --
    > Herbi
    > 17-10-2006 10:39:07
    Dokładnie tak. Do Wydziału Gospodarczego. Pozdrawiam Areta

  • 5. Data: 2006-10-17 09:11:27
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tak. Do Wydziału Gospodarczego. Pozdrawiam Areta

    Dzieki bardzo:a jeśli się okaże ,że te faktury nie są ujęte u sprzedawcy w
    przychodach?a ja mam zaksiegowane jako koszt,
    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2006-10-17 09:48:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Oct 2006, brzoskwiinia wrote:

> [...]
    > dokumenty np.rejestracyjne firmy,która wystawia mi fakturę na towary
    > handlowe?Naczytałam sie o wielu "magikach" i nie chciałabym zdziwić się

    W trakcie to pewnie nie ;) - ale po kontroli to co innego :]
    Jak Aretkka pisała - zaczynasz od sprawdzania czy firm ma
    kłopoty z pamięcię i zapodaniem numerków EDG lub KRS w ofertach!
    Firmy dokonujące sprzedaży wielu podmiotom (hurtownie) zazwyczaj
    te informacje wywieszają gdzie można, np:
    http://proline.pl/index.php?id=ofirmie
    ...bo przecież i tak każdy może do nich dotrzeć.
    Samodzielne "wyciąganie" wypisu zdaje się parę złotych kosztuje
    (szczególnie z KRS), więc na ogół się nie przesadza z tym
    sprawdzaniem kontrahentów. Ale...

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2006-10-17 10:34:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Oct 2006, brzoskwiinia wrote:

    > Dzieki bardzo:a jeśli się okaże ,że te faktury nie są ujęte u sprzedawcy
    > w przychodach?a ja mam zaksiegowane jako koszt,

    To teraz wiesz dlaczego dalej funkcjonuje podpisywanie f-r, mimo
    że przepis nie nakazuje. *Podpisanej* f-ry trudno się wyprzeć.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-10-17 11:14:44
    Od: "brzoskwiinia" <a...@N...alpha.net.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0610171143140.3000@athlon64...

    > Samodzielne "wyciąganie" wypisu zdaje się parę złotych kosztuje
    > (szczególnie z KRS), więc na ogół się nie przesadza z tym
    > sprawdzaniem kontrahentów. Ale...
    strzeżonego....;)dziekuję bardzo za podpowiedzi,pozdrawiam ania

  • 9. Data: 2006-10-17 11:46:13
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

    a jeśli się okaże ,że te faktury nie są ujęte u sprzedawcy w
    > przychodach?a ja mam zaksiegowane jako koszt,
    > pozdrawiam ania
    >
    > --------
    Sprzedający nie ma obowiązku "meldować" kupujacemu, co zrobi z kopią faktury.
    Natomiast my musimy umieć uzasadnić, że dany zakup jest kosztem uzyskania
    przychodu. Natomiast, gdy chodzi o vat, to wiem, że przed majem 2004r. kupujacy
    żądał wpisania na fakturze l.p. w rejestrze vat sprzedawcy.
    Pozdrawiam Areta

  • 10. Data: 2006-10-17 11:51:06

    Dnia 10/16/2006 5:10 PM, Użytkownik Aretkka napisał:

> [...]

    i kopię VAT-R (albo decyzję US)