  • 11. Data: 2003-12-30 22:27:34
    Temat: Re: Kasa fiskalna a złodziejskie operacje "serwisantow"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, it was written:
    [...]
    >+ wyliczyli modul fiskalny na 1000zl.
    >+ Pokazcie mi uklad scalony, masowej produkcji, jakas pamiec kilka MB za taka
    >+ kwote... zlodzieje smierdzacy.

    Ej, no...
    To nie "układ scalony" kosztuje, tylko jego *fizyczne
    zabezpieczenie* plus cała "papierkologia" z tym związana.
    Równie dobrze możesz się awanturować, że za średnią płacę w .pl
    przysługuje ledwie (+/-) 10 papierków z napisem "200 zł", które
    w masowej produkcji przecież nie mogą być takie drogie ;)
    (wiem, wiem - naciągam porównania; ale w "module" również nie
    elektronika kosztuje !)
    [...]
    >+ ze musi przeprowadzic jakies tam konserwacje,

    Ściślej: to ty musisz zadbać żeby konserwację zrobili :( !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał, bynajmniej nie fan kas fiskalnych :))

  • 12. Data: 2003-12-30 22:32:20
    Od: "modina" <m...@m...and.pl>

    Prokom

    > No, starożytne talenty (jak rozumiem mogły się "trochę" różnić :))
    > mogłyby się załapać.

    Jakaś niewymienialna jest ta "waluta';-) Starożytna, a ja pisałem o niej w
    czasie teraźniejszym.
    Natomiast "talenty" to faktycznie trzeba było mieć, by załapac się na taką
    fuchę.

    Pozdrawiam
    Tomek modina

  • 13. Data: 2003-12-31 08:07:31
    Od: "/slawek" <w...@W...pl>

    Użytkownik "Krzys-iek" <admin(a)krionix.sieć> napisał w wiadomości

    > Raz niby padl modul fiskalny, rodzice oddali do serwisu i... sk.....
    > wyliczyli modul fiskalny na 1000zl.
    > Pokazcie mi uklad scalony, masowej produkcji, jakas pamiec kilka MB za
    taka
    > kwote... zlodzieje smierdzacy.
    >
    > Teraz nastepny problem - serwisant jakis tam z firmy gdzie kupili kase
    mowi
    > ze musi przeprowadzic
    > jakies tam konserwacje, za 10 stukniec w klawisze matka mowi ze bierze
    > 100zl.

    To są koszty poboru podatków, w przyjętym systemie absolutnie niezbędne i na
    szczęście, dzięki dalekowzroczności ustawodawcy bezpośrednio przerzucone na
    podatnika. Chyba byś nie chciał, żeby za utrzymanie Twojej kasy płacił
    budżet?

  • 14. Data: 2003-12-31 08:14:44
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2003-12-30 23:27, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    I właśnie ta rzecz:
    > Ściślej: to ty musisz zadbać żeby konserwację zrobili :( !

    i ta rzecz:
    > Niestety ale tam gdzie kupiles tam tez musisz serwisowac kase.

    oraz ta rzecz:
    > No i ma pieczątke która Tobie jest potrzebna.

    mają _główny_ wpływ na taką a nie inną cenę. Nie ma się tu co czepiać
    serwisantów korzystają tylko z okazji, a za wszystkie te czynniki jest
    odpowiedzialny nasz kochany ustawodawca :-(

    Tomek

  • 15. Data: 2003-12-31 10:13:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Dec 2003, /slawek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ podatnika. Chyba byś nie chciał, żeby za utrzymanie Twojej kasy płacił

    ROTFL :) I pomyśleć że były czasy kiedy 2% rocznego podatku to było
    *dużo*... (a "niezbędne koszty poboru" oczywiście też były - bez
    powodu celnicy tak często w biblii nie występują ;>)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)