  • 1. Data: 2003-12-30 13:52:10
    Temat: Grosze w VAT7?
    Od: "AM" <p...@p...fm>

    Witam,
    czy możecie mi powiedzieć, czy w deklaracji VAT 7 uwzględnia się grosze, czy
    też je ucina przy podawanych sumach?

    Pozdrawiam
    AM

  • 2. Data: 2003-12-30 13:59:42
    Temat: Re: Grosze w VAT7?
    Od: "ela" <l...@w...pl>

  • 3. Data: 2003-12-30 14:02:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik AM napisał:

    > Witam,
    > czy możecie mi powiedzieć, czy w deklaracji VAT 7 uwzględnia się grosze, czy
    > też je ucina przy podawanych sumach?

    Grosze się "ucina". A mówiąc językiem przepisów - pomija.

    Tu masz podstawkę:

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 24 grudnia 2002 r.
    w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej,
    dokonywania zaokrągleń oraz zakresu informacji, które muszą być zawarte
    w rachunkach.
    [...]
    § 14. Zaokrąglanie podstaw opodatkowania i kwot podatku od towarów i
    usług oraz podatku akcyzowego, jeżeli podatki te nie są pobierane przez
    płatników, a także podatku dochodowego od osób prawnych dokonywane jest
    do pełnych złotych, z pominięciem groszy. [...]

    To jest warte pamięci rozporządzenie bo mówi jak sie zaokrągla wszystkie
    podatki i odsetki a także np. co ma zawierac rachunek i pare innych
    przydatnych informacji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-30 14:12:03
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2003-12-30 14:52, Użytkownik AM napisał:
    > Witam,
    > czy możecie mi powiedzieć, czy w deklaracji VAT 7 uwzględnia się grosze, czy
    > też je ucina przy podawanych sumach?

    "też ucina"?
    A gdzie Ci się w ogóle w VAT 7 pojawiają grosze?

    Tomek

  • 5. Data: 2003-12-30 14:25:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Tomek napisał:

    > "też ucina"?
    > A gdzie Ci się w ogóle w VAT 7 pojawiają grosze?

    Po pierwsze, jest taki zwrot "czy też" ktory nie ma wiele wspolnego
    znaczeniowo z "też". Np. "być czy tez nie być" ;-))
    Am widac starej daty jest, bo uzywa takich ładnych konstrukcji o jakich
    młodziaki dawno zapomniały bo nie są trendy.*

    Po drugie - w rejestrze VAT sa grosze, w posumowaniu rejestru tez, więc
    gdzieś je uciąć trzeba.
    Robi sie to na deklaracj VAT.
    Mie mów że prowadzisz rejestry VAT z obciętmi zawczasu groszami???

    Maddy

    ps. powinno być "czy tez ucina je", ładniej brzmi ;-)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-12-30 15:17:11
    Od: Tomek <m...@p...nie.lubie.smieci.onet.pl>

    Dnia 2003-12-30 15:25, Użytkownik Maddy napisał:

> [...]
    > Am widac starej daty jest, bo uzywa takich ładnych konstrukcji o jakich
    > młodziaki dawno zapomniały bo nie są trendy.*

    Konstrukcja owszem jest mi znana, ale pomijając fakt, czy są trendy czy
    też nie trendy - lepiej ich nie stosować, gdy mogą zmienić sens zdania ;-)

    > Po drugie - w rejestrze VAT sa grosze, w posumowaniu rejestru tez, więc
    > gdzieś je uciąć trzeba.
    > Robi sie to na deklaracj VAT.
    > Mie mów że prowadzisz rejestry VAT z obciętmi zawczasu groszami???
    Rejestr VAT 7 (*) prowadzę jak najbardziej z groszami.

    > Maddy

    Tomek
    * Po wątku o fakturze/rachunku nie odważę się przyznać, że nie
    wiedziałem, że rejestr VAT nazywa się rejestrem VAT 7.

  • 7. Data: 2003-12-30 19:36:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Dec 2003, Tomek wrote:
    [...]
    >+ * Po wątku o fakturze/rachunku nie odważę się przyznać, że nie
    >+ wiedziałem, że rejestr VAT nazywa się rejestrem VAT 7.

    ROTFL :) Dobre, ale IMHO zbyt ukryte :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)